Zadania i kompetencje referatu inwestycji,zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych
W celu wykonania zadań gminy każda komórka organizacyjna oraz samodzielne stanowiska pracy wykonują (każde w swoim zakresie) wspólne dla wszystkich, następujące zadania:
1. przygotowywanie projektów uchwał rady oraz zarządzeń wójta,
2. realizowanie uchwał rady oraz zarządzeń wójta,
3. przygotowywanie materiałów dla rady i komisji,
4. opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań,
5. zapewnianie zgodnej z obowiązującym prawem i terminowej realizacji zadań,
6. współpraca z innymi komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami,
7. rozpatrywanie i terminowe udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz skargi i wnioski interesantów,
8. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,
9. wykonywanie, na polecenie Wójta, innych zadań w sprawach nie objętych ich zakresem czynności,
10. zaznajamianie się z aktualnymi przepisami w zakresie swoich zadań,
Do zadań Referatu inwestycji, zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych należy:
- opracowywanie projektów wieloletnich i rocznych planów inwestycji gminnych, w szczególności pod kątem zapewnienia i przeprowadzenia jednego postępowania przetargowego dla określonej grupy usług czy towarów, w celu uniknięcia podziału zamówień publicznych,
- sporządzanie wniosków i innych dokumentów niezbędnych przy pozyskiwaniu oraz rozliczaniu przez Gminę środków finansowych z europejskich funduszy pomocowych i innych,
- nadzór nad realizacją zadań remontowych i inwestycyjnych Gminy,
- nadzór nad przygotowaniem dokumentacji na zadania inwestycyjne i remontowe w oparciu o prawo budowlane i prawo zamówień publicznych,
- współudział w opracowaniu projektów umów z wykonawcami zadań inwestycyjnych i remontowych,
- uczestnictwo w odbiorach inwestycji i remontów oraz ich rozliczanie,
- udział w przeprowadzaniu postępowań dotyczących zamówień publicznych w zakresie remontów i inwestycji gminnych,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej zadań inwestycyjnych i remontowych,
- prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej inwestycji,
- współpraca z Komisjami Przetargowymi,
- sporządzanie protokołu przyjęcia środka trwałego OT (przyjęcie środka trwałego),
- sporządzanie protokołów przekazania środka trwałego PT (przekazanie – przejęcie środka trwałego),
- opracowywanie projektów wieloletnich i rocznych planów inwestycji,
- sporządzanie wniosków i innych dokumentów niezbędnych przy pozyskiwaniu przez
- Gminę środków finansowych z europejskich funduszy pomocowych dla inwestycji,
- nadzór nad realizacją zadań remontowych i inwestycyjnych Gminy,
- nadzór nad przygotowaniem dokumentacji na zadania inwestycyjne oraz remontowe
- w oparciu o prawo budowlane i prawo zamówień publicznych,
- współudział w opracowaniu projektów umów z wykonawcami zadań remontowych oraz inwestycyjnych,
- uczestnictwo w odbiorach inwestycji, remontów oraz ich rozliczanie, udział w przeprowadzaniu postępowań dotyczących zamówień publicznych w zakresie
- remontów i inwestycji,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej zadań remontowych oraz inwestycyjnych,
- prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej inwestycji,
- współpraca z Komisjami Przetargowymi przy sporządzaniu istotnych warunków zamówienia dot. inwestycji,
- analizowanie na bieżąco zmian przepisów prawnych w zakresie zamówień publicznych,
- opracowywanie i modyfikowanie wzorów dokumentacji stosowanej przez Gminę przy udzielaniu zamówień publicznych,
- udzielanie konsultacji jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie interpretacji przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz przepisów wykonawczych,
- udział w opracowywaniu planów zamówień na roboty budowlane, usługi i dostawy na podstawie propozycji zgłaszanych przez poszczególne jednostki organizacyjne Gminy i przy współudziale tych jednostek,
- przygotowywanie dla komisji przetargowych dokumentacji wymaganej przy udzielaniu zamówień publicznych: specyfikacji istotnych warunków zamówienia, szczegółowych warunków zamówienia oraz towarzyszących im wzorów oświadczeń i dokumentów,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez Gminę,
- występowanie do Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach proceduralnych związanych z udzieleniem przez Gminę zamówień publicznych,
- analizowanie rynku producentów, dostawców, wykonawców pod kątem ewentualnego
- uwzględnienia ich ofert w procesie udzielania zamówień publicznych,
- zapewnienie zgodności realizowanych zamówień z ustawą Prawo zamówień publicznych,
- sporządzanie umów z zakresu zamówień publicznych.