Zadania i kompetencje referatu inwestycji,zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych

W celu wykonania zadań gminy każda komórka organizacyjna oraz samodzielne stanowiska pracy wykonują (każde w swoim zakresie) wspólne dla wszystkich, następujące zadania:

 

 

 

1.      przygotowywanie projektów uchwał rady oraz zarządzeń wójta,

2.      realizowanie uchwał rady oraz zarządzeń wójta,

3.      przygotowywanie materiałów dla rady i komisji,

4.      opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań,

5.      zapewnianie zgodnej z obowiązującym prawem i terminowej realizacji zadań,

6.      współpraca z innymi komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami,

7.      rozpatrywanie i terminowe udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz skargi i wnioski interesantów,

8.      przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,

9.      wykonywanie,  na polecenie Wójta, innych zadań w sprawach nie objętych ich zakresem czynności,

10.  zaznajamianie się z aktualnymi przepisami w zakresie swoich zadań,

11. realizowanie i przestrzeganie ustawy Prawo zamówien publicznych

 

 

 

Do zadań Referatu  inwestycji, zamówień publicznych i funduszy zewnętrznych należy:

  1. opracowywanie projektów wieloletnich i rocznych planów inwestycji gminnych, w szczególności pod kątem zapewnienia i przeprowadzenia jednego postępowania przetargowego dla określonej grupy usług czy towarów, w celu uniknięcia podziału zamówień publicznych,
  2. sporządzanie wniosków i innych dokumentów niezbędnych przy pozyskiwaniu  oraz rozliczaniu przez Gminę środków finansowych z europejskich funduszy pomocowych i innych,
  3. nadzór nad realizacją zadań remontowych i inwestycyjnych Gminy,
  4. nadzór nad przygotowaniem dokumentacji na zadania inwestycyjne i remontowe w oparciu o prawo budowlane i prawo zamówień publicznych,
  5. współudział w opracowaniu projektów umów z wykonawcami zadań inwestycyjnych i remontowych,
  6. uczestnictwo w odbiorach inwestycji i remontów oraz ich rozliczanie,
  7. udział w przeprowadzaniu postępowań dotyczących zamówień publicznych w zakresie remontów i inwestycji gminnych,
  8. prowadzenie dokumentacji dotyczącej zadań inwestycyjnych i remontowych,
  9. prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej inwestycji,
  10. współpraca z Komisjami Przetargowymi,
  11. sporządzanie protokołu przyjęcia środka trwałego  OT (przyjęcie środka trwałego),
  12. sporządzanie protokołów przekazania środka trwałego  PT (przekazanie – przejęcie środka trwałego),
  13. opracowywanie projektów wieloletnich i rocznych planów inwestycji,
  14. sporządzanie wniosków i innych dokumentów niezbędnych przy pozyskiwaniu przez
  15. Gminę środków finansowych z europejskich funduszy pomocowych dla inwestycji,
  16. nadzór nad realizacją zadań remontowych i inwestycyjnych Gminy,
  17. nadzór nad przygotowaniem dokumentacji na zadania inwestycyjne oraz remontowe
  18. w oparciu o prawo budowlane i prawo zamówień publicznych,
  19. współudział w opracowaniu projektów umów z wykonawcami zadań remontowych oraz inwestycyjnych,
  20.  uczestnictwo w odbiorach inwestycji, remontów oraz ich  rozliczanie, udział w przeprowadzaniu postępowań dotyczących zamówień publicznych w zakresie
  21. remontów i inwestycji,
  22. prowadzenie dokumentacji dotyczącej zadań remontowych oraz inwestycyjnych, 
  23. prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej inwestycji,
  24. współpraca z Komisjami Przetargowymi przy sporządzaniu istotnych warunków zamówienia  dot. inwestycji,
  25. analizowanie na bieżąco zmian przepisów prawnych w zakresie zamówień publicznych,
  26. opracowywanie i modyfikowanie wzorów dokumentacji stosowanej przez Gminę przy udzielaniu zamówień publicznych,
  27. udzielanie konsultacji jednostkom organizacyjnym Gminy w zakresie interpretacji przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz przepisów wykonawczych,
  28. udział w opracowywaniu planów zamówień na roboty budowlane, usługi i dostawy na podstawie propozycji zgłaszanych przez poszczególne jednostki organizacyjne Gminy i przy współudziale tych jednostek,
  29. przygotowywanie dla komisji przetargowych dokumentacji wymaganej przy udzielaniu zamówień publicznych: specyfikacji istotnych warunków zamówienia, szczegółowych warunków zamówienia oraz towarzyszących im wzorów oświadczeń i dokumentów,
  30.  prowadzenie rejestru zamówień publicznych udzielanych przez Gminę,
  31. występowanie do Urzędu Zamówień Publicznych w sprawach proceduralnych związanych z udzieleniem przez Gminę zamówień publicznych,
  32. analizowanie rynku producentów, dostawców, wykonawców pod kątem ewentualnego
  33. uwzględnienia ich ofert w procesie udzielania zamówień publicznych,
  34. zapewnienie zgodności realizowanych zamówień z ustawą Prawo zamówień  publicznych,
  35. sporządzanie umów z zakresu zamówień publicznych.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Monika Jaskulska
(2011-02-02 09:59:18)
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Jaskulska
(2019-07-16 17:28:30)