Ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą
USTALENIA WYSOKOŚCI JEDNORAZOWEJ OPŁATY Z TYTUŁU WZROSTU WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI W ZWIĄZKU Z UCHWALENIEM PLANU MIEJSCOWEGO ALBO JEGO ZMIANĄ
Podstawa prawna: art. 36 ust. 4, art. 37 ust. 7 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r., Nr 80, poz.717 ze zm. ) oraz art. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 1997r. Nr 137, poz. 926 ze zm.).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Wniosek o ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą na podstawie art. 37 ust. 7 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym druk do pobrania
2) Załączniki:
· aktualny odpis z księgi wieczystej
· aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - jeżeli wniosek składa osoba prawna
· mapa zasadnicza nieruchomości w skali 1:500
· wypis i wyrys z planu miejscowego obowiązującego przed uchwaleniem nowego planu miejscowego lub jego zmianą
· wypis i wyrys z planu miejscowego lub zmiany planu miejscowego obecnie obowiązującego,
· potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej na koncie bankowym Gminy Miasto Szczecin
Mapę zasadniczą można zakupić Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej ul. Poznańska 133 05-850 Ożarów Mazowiecki tel. (022) 733-73-40 ; wypis i wyrys z planu miejscowego można zakupić w Referacie Zagospodarowania Przestrzennego i Geodezji Urzędu Gminy Leszno – pokój nr 21.
II. OPŁATY:
- za wydanie decyzji administracyjnej na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego opłata - 10,00 zł (art.1. ust.1 .p.1. lit. a) ustawy z dnia
Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Gminy Leszno 89928300060025862920000010 za pośrednictwem Banków bądź Poczty.
III. TERMIN ODPOWIEDZI:
do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Gospodarka Nieruchomościami - pokój nr 19
tel. 725-80-05, 725-84-52, 725-90-35 w. 113
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie urzędu – pokój nr 30). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
VI. UWAGI:
1. W przypadku, kiedy postępowanie wszczynane jest z urzędu na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia
2. W postępowaniu wszczynanym na wniosek, właściciel / użytkownik wieczysty nieruchomości ponosi koszty postępowania administracyjnego na podstawie art. 267 §1 pkt 1 ustawy z dnia
3. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Gminy Leszno – pokój nr 30.