Ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą

USTALENIA WYSOKOŚCI JEDNORAZOWEJ OPŁATY Z TYTUŁU WZROSTU WARTOŚCI NIERUCHOMOŚCI W ZWIĄZKU Z UCHWALENIEM PLANU MIEJSCOWEGO ALBO JEGO ZMIANĄ

 

Podstawa prawna: art. 36 ust. 4, art. 37 ust. 7 ustawy z dnia 27 marca  2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz. U. z 2003 r., Nr 80, poz.717 ze zm. ) oraz art. 207 ustawy z dnia 29  sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa ( Dz. U. z 1997r. Nr 137, poz. 926 ze zm.).

I.                WYMAGANE DOKUMENTY:

1)  Wniosek o ustalenie wysokości jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego albo jego zmianą na podstawie art. 37 ust. 7 ustawy z dnia 27  marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym druk do pobrania

2)  Załączniki:

·    aktualny odpis z księgi wieczystej

·    aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego - jeżeli wniosek składa osoba prawna

·    mapa zasadnicza nieruchomości w skali 1:500

·    wypis i wyrys z planu miejscowego obowiązującego przed uchwaleniem nowego planu miejscowego lub jego zmianą

·    wypis i wyrys z planu miejscowego lub zmiany planu miejscowego obecnie obowiązującego,

·     potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej na koncie bankowym Gminy Miasto Szczecin

Mapę zasadniczą można zakupić Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej ul. Poznańska 133 05-850 Ożarów Mazowiecki tel. (022) 733-73-40 ; wypis i wyrys z planu miejscowego można zakupić w Referacie Zagospodarowania Przestrzennego   i Geodezji Urzędu Gminy Leszno – pokój nr 21.


II. OPŁATY:

- za wydanie decyzji administracyjnej na wniosek właściciela/użytkownika wieczystego opłata - 10,00 zł (art.1. ust.1 .p.1. lit. a) ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 08.12.2006r. Nr 225 poz.1635).

Opłatę skarbową można uiścić w formie gotówkowej w kasie Urzędu lub bezgotówkowej na rachunek bankowy Urzędu Gminy Leszno  89928300060025862920000010 za pośrednictwem Banków bądź Poczty.

 

III. TERMIN ODPOWIEDZI:

do 30 dni, w sprawach skomplikowanych do 60 dni.

 

IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Gospodarka Nieruchomościami  - pokój nr 19

    tel. 725-80-05, 725-84-52, 725-90-35 w. 113

 

V. TRYB ODWOŁAWCZY:


Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie urzędu – pokój nr 30). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

 

VI. UWAGI:

1.      W przypadku, kiedy postępowanie wszczynane jest z urzędu na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym załączniki nie są wymagane.

2.      W postępowaniu wszczynanym na wniosek, właściciel / użytkownik wieczysty nieruchomości ponosi koszty postępowania administracyjnego na podstawie art. 267 §1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa ( Dz. U. Z 1997r. Nr 137, poz. 926 ze zm.).

3.      W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Gminy Leszno – pokój nr 30.

 

Wytworzył:
Wanda Zawadzka
Udostępnił:
Monika Jaskulska
(2010-05-17 12:37:32)
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Jaskulska
(2010-05-18 12:57:20)