☰ Menu Prawe Menu ☰
Leszno
Grafika zawierająca herb Leszno

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Udzielenie ulg podatkowych

Ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, w tym pomoc de minimis oraz pomoc de minimis w rolnictwie

 

Postępowania w sprawie umorzenia, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty podatku lub zaległości podatkowych oraz odsetek za zwłokę: w podatku od nieruchomości, rolnym, leśnym, podatku pobieranego w formie łącznego zobowiązania pieniężnego lub od środków transportowych prowadzone są przez Wójta Gminy Leszno na wniosek podatnika. Organ podatkowy może udzielać ulg podatkowych wyłącznie w sytuacjach nadzwyczajnych i wyjątkowych, po przeprowadzeniu wnikliwego postępowania podatkowego.

 

INSTRUKCJA KROK PO KROKU

  1. Sporządź pisemny wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę (poniżej druk wniosku do pobrania). Pobierz, wypełnij i wydrukuj odpowiednie załączniki.
  2. Podpisz wniosek oraz wypełnione formularze.
  3. Dołącz do wniosku kopie dokumentów potwierdzających okoliczności przywołane w uzasadnieniu wniosku.
  4. Jeśli udzielono pełnomocnictwa, dołącz dokument pełnomocnictwa oraz dowód zapłaty opłaty skarbowej (pokwitowanie lub potwierdzenie przelewu).
  5. Złóż dokumenty w Urzędzie Gminy Leszno sekretariat pokój nr 30 lub wyślij je pocztą na adres: Al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno

Wymagane dokumenty:

  • Pisemny wniosek (druk do pobrania),
  • Wypełnione oświadczenie o stanie majątkowym  wraz z wymienionymi w nim dokumentami (zaświadczenie, kopie rachunków) (druk do pobrania)
  • Kopie dokumentów potwierdzające okoliczności przywołane w uzasadnieniu wniosku, np. o chorobie, wypadku losowym lub innym zdarzeniu powodującym utratę zdolności do zarobkowania lub znaczące straty materialne,
  • Informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych oraz za kolejne kwartały danego roku podatkowego, sporządzane zgodnie z przepisami o rachunkowości. W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą wypełnić oświadczenie o stanie majątkowym i załączyć wymienione w nim dokumenty,
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis w rolnictwie oraz wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie jakie Wnioskodawca otrzymał w roku w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat lub oświadczenia o wielkości pomocy de minimis w rolnictwie otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (dotyczy podatników posiadających gospodarstwo rolne) (druk do pobrania)
  • Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis oraz wszystkie zaświadczenia  o pomocy de minimis jakie Wnioskodawca otrzymał w roku w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat lub oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie  (dotyczy przedsiębiorców) (druk do pobrania)

 

Termin załatwienia sprawy:

Rozpatrzenie i wydanie decyzji w terminie jednego miesiąca od daty złożenia wymaganych dokumentów, a w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego do 2 miesięcy. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w ww. terminie organ podatkowy zawiadomi stronę, podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskaże nowy termin załatwienia sprawy.

 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Wójta Gminy Leszno, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. Odwołanie od decyzji organu podatkowego powinno spełniać wymogi określone w art. 222 Ordynacji podatkowej, tj. zawierać zarzuty przeciw decyzji, określać istotę i zakres żądania będącego przedmiotem odwołania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.

 

Opłaty:

Nie podlega

 

Sprawę prowadzi:

Referat finansowy Urzędu Gminy Leszno, Al. Wojska Polskiego 21, pokój nr 10
Telefon: (0 22) 725 80 05 wew. 118

 

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1445 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1892, ze zm.),
  • Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r. poz. 888 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2018 r. poz. 362 ze zm.) ,
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 Nr 53 poz. 311 ze zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 roku w sprawie informacji składanych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 121 poz. 810).

 

 

Uwagi i dodatkowe informacje:

Na podstawie art. 37 ust. 1 pkt 2 lit. f ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 ze zm.), zarząd jednostki samorządu terytorialnego podaje do publicznej wiadomości, w terminie do 31 maja następnego roku, wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Justyna Grzelak
(2019-06-13 13:41:42)
Ostatnio zmodyfikował:
Justyna Grzelak
(2019-06-13 13:46:34)

 
 
liczba odwiedzin: 4573860

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X