☰ Menu Prawe Menu ☰
Leszno
Grafika zawierająca herb Leszno

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Zadania i kompetencje Referatu gospodarki komunalnej

W celu wykonania zadań gminy każda komórka organizacyjna oraz samodzielne stanowiska pracy wykonują (każde w swoim zakresie) wspólne dla wszystkich, następujące zadania:

1.      przygotowywanie projektów uchwał rady oraz zarządzeń wójta,

2.      realizowanie uchwał rady oraz zarządzeń wójta,

3.      przygotowywanie materiałów dla rady i komisji,

4.      opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań,

5.      zapewnianie zgodnej z obowiązującym prawem i terminowej realizacji zadań,

6.      współpraca z innymi komórkami urzędu, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami,

7.      rozpatrywanie i terminowe udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz skargi i wnioski interesantów,

8.      przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,

9.      wykonywanie,  na polecenie Wójta, innych zadań w sprawach nie objętych ich zakresem czynności,

10.  zaznajamianie się z aktualnymi przepisami w zakresie swoich zadań,

11.  realizowanie i przestrzeganie ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

 

Do zadań Referatu ochrony środowiska i gospodarki komunalnej należy:

  1. przygotowywanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z nieruchomości,
  2. przygotowywanie decyzji o wymierzeniu  kar pieniężnych za samowolne usunięcie drzew lub krzewów,
  3. przygotowywanie   zezwoleń   na  prowadzenie  działalności  w  zakresie  ochrony   przed bezdomnymi   zwierzętami,  prowadzenie   schronisk   oraz  przygotowywanie  decyzji   o odebraniu zwierząt oraz prowadzenie rejestru tych decyzji,
  4. przygotowywanie zezwoleń na utrzymanie psa rasy uznanej za agresywną,
  5. przygotowywanie  decyzji  nakazujących usuniecie odpadów z miejsc nie przeznaczonych do ich składowania i prowadzenie postępowania administracyjnego w tym zakresie,
  6. przygotowywanie   zezwoleń  na   opróżnianie   zbiorników   bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych oraz prowadzenie rejestru tych decyzji,
  7. prowadzenie postępowań   związanych z wydawaniem  decyzji  o środowiskowych uwarunkowaniach oraz przygotowywanie projektów decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach  zgody na realizację przedsięwzięcia,
  8. prowadzenie rejestru wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz rejestru tych decyzji,
  9. opiniowanie projektów prac geologicznych,
  10. naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,
  11. prowadzenie spraw związanych z gospodarką leśną w lasach prywatnych,
  12. prowadzenie spraw związanych ze zmianą stosunków wodnych na gruntach.
  13. współdziałanie z ośrodkami doradztwa rolniczego i KRUS,
  14. prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
  15. prowadzenie ewidencji obiektów zawierających azbest,
  16. prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu z terenu Gminy,
  17. prowadzenie spraw związanych ze stratami w uprawach rolnych,
  18. przeprowadzanie kontroli spełnienia  przez  rolników obowiązku  zawierania  umów obowiązkowych ubezpieczeń rolniczych i przygotowywanie decyzji za niespełnienie  tego obowiązku,
  19. przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzania spisów rolnych,
  20. przygotowywanie poświadczeń do oświadczeń o prowadzeniu gospodarstwa rolnego,
  21. nadzór nad prawidłowym działaniem stacji uzdatniania wody, wodociągów i kanalizacji na terenie gminy,
  22. nadzór nad całokształtem spraw związanych z przygotowaniem warunków technicznych do projektów i realizacji sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, przyłączy do tych sieci, pompowni i oczyszczalni ścieków, studni głębinowych i stacji uzdatniania wody,
  23. opiniowanie projektów sieci, przyłączy i innych obiektów związanych z funkcjonowaniem Referatu,
  24. nadzór nad odbiorem technicznym sieci i przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych oraz obiektów związanych z dostarczaniem wody i odbiorem ścieków,
  25. nadzór nad aktualizowaniem map sieci wodociągowych i kanalizacyjnych na terenie gminy,
  26. nadzór nad prowadzeniem i aktualizowaniem bazy zasuw sieciowych i hydrantów na terenie gminy,
  27. nadzór nad ewidencją wniosków o wydanie warunków technicznych oraz wydanymi warunkami,
  28. nadzór nad ewidencją zaopiniowanych i przekazanych projektów technicznych i archiwizowaniem przekazanych egzemplarzy,
  29. nadzór nad przygotowywaniem dokumentacji do przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonywanie usług i zakupów dotyczących funkcjonowania Referatu związanych z dostarczaniem wody i odprowadzaniem ścieków,
  30. wypisywanie kart drogowych na samochody Urzędu Gminy oraz ich rozliczanie,
  31. rozliczanie kierowcy z norm paliwowych,
  32. naliczanie poborów dla zatrudnionego kierowcy,
  33. nadzór nad kotłowniami gazowymi i kotłownią olejową w budynkach należących do Urzędu Gminy,
  34. nadzór nad zmianą miejsca przechowywania przedmiotów nietrwałych,
  35. bieżące nadawanie numerów identyfikacyjnych środkom trwałym i nietrwałym,
  36. prowadzenie ewidencji ilościowej przedmiotów nie objętych ewidencją wartościową,
  37. uzgadnianie stanu inwentarza na koniec każdego roku kalendarzowego,
  38. organizacja dowozu dzieci do szkół,
  39. prowadzenie spraw związanych z rozbudową i modernizacją oświetlenia ulicznego,
  40. prowadzenie dokumentacji i uzgodnień dotyczących energetyki oraz rozliczanie faktur za energię elektryczną,
  41. nadzór nad sprawnym działaniem sieci oświetlenia dróg i ulic oraz pracami wykonywanymi przez konserwatorów,
  42. przyjmowanie zgłoszeń o awariach dotyczących dróg i mostów, powiadamianie  odpowiednich służb, odbiór wykonanych napraw,
  43. prowadzenie numeracji i ewidencji dróg oraz obiektów mostowych,
  44. prowadzenie spraw związanych z oznakowaniem poziomym i pionowym dróg oraz z sygnałami drogowymi,
  45. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, 
  46. sporządzanie sprawozdań dotyczących dróg i mostów, 
  47. bieżąca realizacja zadań wiążących się z utrzymaniem budynków komunalnych, 
  48. prowadzenie drobnych remontów i napraw w budynkach należących do Gminy,
  49. bieżąca kontrola stanu wynajętych lokali,
  50. nadzór nad właściwym funkcjonowaniem ekipy pracowników gospodarczych, w tym:

       - organizacja zaopatrzenia;

       - określenie zakresu prac;

       - organizacja pracy.

51.  nadzór nad utrzymaniem porządku na terenie całej Gminy,
52.  bieżące utrzymanie dróg,
53.  nadzorowanie niezbędnych prac remontowych i porządkowych na targowisku,
54.  współpraca z podmiotami zajmującymi się wyłapywaniem bezpańskich psów,
55.  organizowanie robót publicznych i prac interwencyjnych,
56.  nadzór nad utrzymaniem cmentarzy wojskowych,
57.  współpraca z organizacjami kombatanckimi działającymi na terenie Gminy,
58.  odczytywanie stanu wodomierzy w terminach zgodnych z zawartymi umowami z klientami,
59.   inkasowanie w terenie opłaty za zużytą wodę, odprowadzone ścieki i materialnie za pobrane opłaty,
60.   przeprowadzanie kontroli wodomierzy,
61.  sprawdzanie wodomierzy zainstalowanych u klienta pod względem zgodności z ewidencją w programie Woda Millenium,
62.  wystawianie faktur prognozowych w przypadkach braku dostępu do odczytu wodomierza lub braku kontaktu z klientem,
63.  rozliczanie kartotek klientów oraz bieżąca aktualizacja kartotek,
64.  przygotowywanie umów z odbiorcami na dostawę  wody i odbiór ścieków,
65.  prowadzenie rejestru umów zawartych z odbiorcami,
66.  prowadzenie dokumentacji związanej z dochodzeniem zaległych należności od klientów,
67.  prawidłowe i terminowe dochodzenie należności przekazanych na drogę postępowania sądowego i komorniczego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
68.  prowadzenie korespondencji z sądami i komornikami w zakresie dochodzenia zaległych należności od klientów,
69.  prowadzenie korespondencji i dokumentacji w zakresie składanych wniosków o umorzenie, rozłożenie należności na raty;
70.   prowadzenie ewidencji szczegółowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
71.  sporządzanie sprawozdań miesięcznych o dochodach z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi;
72.   obsługa interesantów w zakresie odbioru odpadów komunalnych;
73.  przyjmowanie i  sprawdzanie  deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
74.  wydawanie decyzji określających wysokość opłaty i ich uchylanie,
75.  prowadzenie ewidencji szczegółowej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
76.  wystawianie upomnień do zalegających z zapłatą,
77.  sporządzanie sprawozdań  miesięcznych o dochodach,
78.  opieka nad dziećmi dojeżdżającymi autobusem szkolnym do szkoły i przedszkola;
79.  czuwanie nad bezpieczeństwem dzieci w czasie przejazdu autobusem oraz w czasie przechodzenia na druga stronę jezdni po opuszczeniu autobusu;
80.  odprowadzenie dzieci uczęszczających do przedszkola do odpowiedniej grupy przedszkolnej.

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Monika Jaskulska
(2016-11-10 12:10:16)
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Jaskulska
(2019-07-16 17:47:40)
 
 
liczba odwiedzin: 4573971

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X