☰ Menu Prawe Menu ☰
Leszno
Grafika zawierająca herb Leszno

Piątek 01.01.2021

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

4/2011 usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Leszno

 

 
 
Leszno, dnia 28 marca 2011 r.
 
 
 
 
 
Zamówienie Publiczne nr 4/2011
 
 
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
(SIWZ)
 
 
 
 
Przetarg nieograniczony na usuwanie wyrobów zawierających azbest
z terenu Gminy Leszno
 
 
 
 
 
SIWZ zawiera:
           
Część   I           Instrukcja dla wykonawców
Część   II         Oferta z wzorami załączników
Część   III        Projekt umowy           
 
 
 
 
 
                                                                        Zatwierdził:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Część I
INSTRUKCJA DLA WYKONAWCÓW
 
Gmina Leszno zaprasza do złożenia ofert w przetargu nieograniczonym na wykonanie usługi: usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Leszno.
 
Nomenklatura wg Słownika Zamówień Publicznych CPV: 90.65.00.00-8 Usługi usuwania azbestu.
 
1. Nazwa oraz adres zamawiającego:
Gmina Leszno
Al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno, woj. mazowieckie, powiat warszawski zachodni.
reprezentowana przez Wójta Gminy Leszno - Pana Andrzeja Cieślaka
 
2. Tryb udzielenia zamówienia.
Przetarg nieograniczony - art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759) poniżej kwot, o których mowa w art. 11 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Opis przedmiotu Zamówienia:
3.1. Przedmiot zamówienia obejmuje:
       a) Usunięcie pokryć dachowych zawierających azbest, w sposób uwzględniający wymogi
       określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia
       2004 r. w sprawie sposobu i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
       zawierających azbest (Dz. U. Nr 71 poz. 49) w budynkach na terenie Gminy Leszno.
       b) Zabezpieczenie zdemontowanych odpadów przez wtórnym pyleniem.
       c) Zważenie pozyskanych odpadów z określonych posesji i udokumentowanie masy (ciężaru)
       odpadów.
       d) Transport odpadów prowadzony przez podmiot posiadający zezwolenie w zakresie zbierania
       lub transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
       e) Składowanie odpadów zawierających azbest na składowisku posiadającym zezwolenie na
       składowanie tego rodzaju odpadów niebezpiecznych.
3.2. Przedmiotem zamówienia zgodnie ze zgłoszeniami (wnioskami) właścicieli budynków z terenu Gminy Leszno jest:
- wykonywanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych polegających na demontażu, unieszkodliwieniu i wywiezieniu tych wyrobów, przede wszystkim pokryć dachowych budynków oraz lekkich płyt izolacyjnych z azbestu (ekrany w elewacji budynku) w ilości ok. 2.882 m²,
tj.
około 49 t
oraz
- wykonanie prac związanych z unieszkodliwianiem zdemontowanych wyrobów azbestowych, polegających na odbieraniu z posesji położonych na terenie gminy, zdemontowanych wyrobów zawierających azbest oraz przewożeniu ich do utylizacji - ilość - ok. 2.059 m², tj. około 35 t.
3.3. W przypadku nowych zgłoszeń mieszkańców nie wyklucza się zwiększenia ilości pokryć dachowych przewidzianych do usunięcia. Wartość zadania może również ulec zmianie
w przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości.
3.4. Niniejszy przetarg jest objęty klauzulą, dotyczącą zapewnienia finansowania przedsięwzięcia objętego procedurą przetargową, poprzez zawarcie umowy o dotację z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. W przypadku gdy procedura decyzyjna tj. podpisanie umowy o współfinansowanie inwestycji pomiędzy Gminą Leszno a WFOŚiGW
w Warszawie, przetarg zostanie unieważniony lub umowa z Wykonawcą nie wejdzie w życie.
3.5. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany warunków umowy w zakresie przedłużeń umownego terminu wykonania zamówienia, ze względu na okoliczności niezależne od Zamawiającego i Wykonawcy, w tym niekorzystne warunki pogodowe.
3.6. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa
w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
4. Termin wykonania zamówienia.
Wymagany termin realizacji Zamówienia: od dnia podpisania umowy do dnia 30 września
2011 r.
 
5. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.
5.1.O Zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a. Posiadają decyzję Starosty powiatu warszawskiego-zachodniego zatwierdzającą program
     gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz decyzję zezwalającą na transport odpadów
     niebezpiecznych
b. Spełniają wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki
     Społecznej z 23.10.2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania
      i przemieszczania azbestu oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji
      lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest (Dz. U. nr 192 poz. 1876) oraz
      w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z 2.04.2004r.
      w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
      zawierających azbest - Dz.U. Nr 71, poz.649.
c. Posiadają wiedzę i doświadczenie tj. wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed
      upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
      - w tym okresie min. 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym    
      przedmiot zamówienia z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz    
      załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane
      należycie.
d. Posiadają pojazd/pojazdy przystosowane do bezpiecznego transportu materiałów
       zawierających azbest.  
e.   Posiadają pracowników przeszkolonych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy
       zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów azbestowych.
 
5.2. Spełniają wszystkie ustawowe warunki udziału w postępowaniu określone w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy tzn. nie podlegają na jego podstawie wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
5.3. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie.
5.4. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie formuły spełnia lub nie spełnia.
5.5. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy
z postępowania.
 
6. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
6.1. Oferta cenowa (załącznik nr 1)
6.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2).
6.3. Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 3).
6.4. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy
i doświadczenia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, min. 2 zadania odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia
, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik nr 4).
6.5. Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami , a w szczególności spełnienie warunku posiadania pojazdu/pojazdów przystosowanych do bezpiecznego transportu materiałów zawierających azbest (załącznik nr 5).
6.6. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień /załącznik nr 6/.
6.7. Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
6.8. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
6.9. Decyzja Starosty Powiatu warszawskiego-zachodniego zatwierdzająca „Program gospodarki odpadami niebezpiecznymi”
6.10. Decyzja zezwalająca na transport odpadów niebezpiecznych zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. „O odpadach….” (Dz. U z 2001 r. Nr 62 poz. 628) lub umowa z firmą transportową posiadającą zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych (kopia zezwolenia).
6.11. Umowę podpisaną ze składowiskiem odpadów gwarantującą ich odbiór i składowanie.
 
Zamawiający prosi o ułożenie i zszycie składanych dokumentów w podanej wyżej kolejności.
     
      ZASADY SPEŁNIENIA WARUNKÓW ORAZ DOSTARCZANIA DOKUMENTÓW
      PRZEZ WYKONAWCÓW SKŁADAJĄCYCH WSPÓLNĄ OFERTĘ LUB
      ZATRUDNIAJĄCYCH PODWYKONAWCÓW.
Dopuszcza się współpracę Wykonawcy z podwykonawcamilub składanie wspólnych ofert tzw. Konsorcjum.
Wykonawca nie może powierzyć wykonania całego zamówienia podwykonawcy.
Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia Podwykonawcom, zobowiązany jest wskazać tę część w ofercie (załącznik nr 1).
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia załączniki
o numerach: 6.2.; 6.3.; 6.8.powinny zostać złożone przez każdego z Wykonawców osobno.
Pozostałe dokumenty muszą być złożone przynajmniej przez jednego wykonawcę składającego wspólną ofertę. Warunki musi spełnić przynajmniej jeden z wykonawców składających wspólną ofertę .
Wykonawcy składający wspólną ofertę ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Wykonawca jest zobowiązany do wykazania w przypadku zatrudnienia podwykonawców części zamówienia, które będzie przez nich wykonywane.
7. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami.
7.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający i wykonawcy będą porozumiewać się na piśmie.
7.2. W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują, zgodnie z wyborem zamawiającego, faksem lub drogą elektroniczną.
7.3. Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informację faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
7.4. Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są: w sprawach formalnych - Pani Agnieszka Kołnierzak - inspektor ds. zamówień publicznych nr tel. (0 22) 725 80 40 orazw sprawach związanych z przedmiotem zamówieniaPani Bożena Olszewska - inspektor
ds. ochrony środowiska i rolnictwa oraz Pani Ilona Pamięta - referent ds. ochrony środowiska i rolnictwa nr tel. (22) 725 80 05 wew. 105.
 
8. Wymagania dotyczące wadium.
Nie dotyczy.
 
9. Termin związania z ofertą.
9.1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
 
10.Opis sposobu przygotowania oferty.
10.1.Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę.
10.2.Wykonawcy składają ofertę zgodnie z wymogami określonymi w SIWZ.
10.3.Oferta powinna być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką.
10.4.Wszystkie dokumenty sporządzone w języku obcym, winny być złożone wraz
z tłumaczeniem na język polski.
10.5. Oferta musi być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy na zewnątrz i zaciągania zobowiązań w wysokości odpowiadającej cenie oferty lub przez osobę posiadającą pełnomocnictwo do reprezentowania firmy.
10.6.Wszystkie dokumenty winny być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej
przez wykonawcę za zgodność z oryginałem
10.7.Każda zapisana strona oferty musi być ponumerowana kolejnymi numerami, a całość zszyta trwale.
10.8.Wszystkie poprawki muszą być parafowane własnoręcznie przez osobę podpisującą ofertę.
10.9.  Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
10.10.Nie dopuszcza się składania ofert częściowych
10.11.Strony oferty, na których znajdują się informacje zastrzeżone, należy wskazać w osobnym dokumencie, który powinien znajdować się na samym początku złożonej oferty.
10.12.Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
10.13.Wykonawca może zwracać się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
10.14.Treść zapytania wraz z wyjaśnieniami zamawiający przekazuje wykonawcom, którym przekazał specyfikację, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszcza na stronie internetowej www.leszno.bipgminy.pl
10.15. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmienić specyfikację. O każdej ewentualnej zmianie Zamawiający niezwłocznie powiadomi każdego z uczestników postępowania oraz zamieści informacje o zmianie na stronie internetowej www.leszno.bipgminy.pl
10.16. Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie prowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz na stronie internetowej.
10.17. Zamawiający wzywa wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw albo złożyli oświadczenia, dokumenty lub pełnomocnictwa ale zawierające błędy, do ich złożenia w wyznaczonym terminie.
 
11. Miejsce i termin składania ofert
11.1.Ofertę należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Gminy - pok. 30, do dnia 5 kwietnia 2011 r.,
do godz. 1000
, w kopercie zaadresowanej na: Urząd Gminy Leszno, Al. Wojska
Polskiego 21, 05-084 Leszno.
Tytuł: OFERTA w postępowaniu na:
usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Leszno
Nie otwierać przed dniem 5 kwietnia 2011 r. godz. 1030.
11.2.Wykonawca otrzyma na żądanie potwierdzenie złożenia oferty i zostanie poinformowany
pod jakim numerem została zarejestrowana jego oferta.
11.3.Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert.
Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone według takich samych zasad,
jak składana oferta tj. w kopercie z napisem „ZMIANA” i z powołaniem się na numer, pod którym została zarejestrowana oferta.
Koperty z napisem „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian zostaną dołączone do oferty.
11.4. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty oznakowane w ten sposób będą otwierane w pierwszej kolejności po potwierdzeniu poprawności postępowania oferenta oraz zgodności ze złożonymi ofertami. Koperty ofert wycofywanych nie będą otwierane.
11.5. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
11.8.Otwarcie ofert nastąpi dnia 5 kwietnia 2011 r., o godz. 1030, w Sali konferencyjnej - pok.
nr 32, w siedzibie Zamawiającego.
 
12.Opis sposobu obliczenia ceny.
12.1. Cenę przedmiotu zamówienia należy wyliczyć na podstawie zapisów specyfikacji, szczególnie opisu znajdującego się w pkt. 3.
12.2. Ceną oferty będzie łączna cena brutto za wykonanie całości zamówienia.
 
13. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz
z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.
13.1.Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami
i ich znaczeniami:
 
Cena ofertowa - 100%
 
13.2.Ocena punktowa dokonana zostanie zgodnie z formułą:
                                                                C= Cn / Cr x 100 pkt.
 
C   - liczba punktów za kryterium cena
Cn - cena najniższa wśród złożonych ofert
Cr - cena rozpatrywana
 
13.3. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów.
Oferta spełniająca w najwyższym stopniu wymagania tego kryterium tj. oferta z najniższą (najtańszą) ceną - otrzyma maksymalną ilość punktów przypisaną w tym kryterium
czyli 100 pkt.
Pozostałym Wykonawcom przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów.
       Najdroższa oferta uzyska najmniejszą ilość punktów.
 
14. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu w celi zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14.1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w Ustawie Prawo zamówień publicznych oraz w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w zakresie podanych kryteriów wyboru.
14.2.Zamawiający powiadomi pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty oraz zamieści informację o rozstrzygnięciu przetargu na stronie www.leszno.bipgminy.pl
14.3.Językiem kontraktu jest język polski. Wszelka korespondencja, wyjaśnienia i kontakty między Zamawiającym, a Wykonawcą, aż do zakończenia realizacji zamówienia odbywać się będą
w języku polskim.
14.4.Wszystkie rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w złotych
        polskich.
14.5. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy.
14.6. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy zgodnie z zapisami ustawy pzp oraz pkt.15 niniejszej specyfikacji.
14.7. W przypadku, gdy jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy
w sprawie niniejszego zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
 
5. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Nie dotyczy.
 
16. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.
16.1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
16.2.Warunki wprowadzania zmian do treści umowy:
         - z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia
             proponowanych przez zamawiającego lub wykonawcę , jeżeli te zmiany są korzystne dla
             zamawiającego.
         - z powodu wystąpienia dodatkowych okoliczności, niemożliwych do przewidzenia przed
             zawarciem umowy np. złe warunki atmosferyczne,
         - z powodu okoliczności siły wyższej np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego
             przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności
             zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody
             w dużych rozmiarach,
         - z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania
             nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
         - w przypadku nowych zgłoszeń mieszkańców nie wyklucza się zwiększenia ilości pokryć
             dachowych przewidzianych do usunięcia, a co za tym idzie zwiększenie kwoty
             wynagrodzenia,
         - wartość zadania może również ulec zmianie w przypadku rezygnacji właścicieli
             nieruchomości z usunięcia azbestu.
16.3. Wzór umowy stanowi załącznik do SIWZ.
 
 
 
 
       Sporządziła:
Agnieszka Kołnierzak
 
 
 
                                              
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Część         II       Oferta z wzorami załączników
 
 
Załącznik nr 1
 
 
O F E R T A
 
 
Do:
Gmina Leszno
05-084 Leszno, al. Wojska Polskiego 21
 
 
W nawiązaniu do ogłoszenia o przetargu nieograniczonym na:
usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Leszno
 
Nazwa i adres Wykonawcy …………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………...
………………………………………………………………………………………………………...
 
Dla obliczenia ceny demontażu wyrobów zawierających azbest przyjąć należy, że waga 1 m² płyty cementowo-wapiennej wynosi 17 kg.
 
1. Wykonywanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych polegających na demontażu, unieszkodliwieniu i wywiezieniu tych wyrobów, przede wszystkim pokryć dachowych budynków oraz lekkich płyt izolacyjnych z azbestu (ekrany w elewacji budynku)
- cena netto ………………..…. zł za 1 tonę
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% wynosi za 1 tonę ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
2.  Prace związane z unieszkodliwianiem zdemontowanych wyrobów azbestowych, polegających na odbieraniu z posesji, położonych na terenie gminy, zdemontowanych wyrobów zawierających azbest oraz przewożeniu ich do utylizacji
- cena netto ………………..…. zł za 1 tonę
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% wynosi za 1 tonę ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
3. Wykonywanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych polegających na demontażu, unieszkodliwieniu i wywiezieniu tych wyrobów, przede wszystkim pokryć dachowych budynków oraz lekkich płyt izolacyjnych z azbestu (ekrany w elewacji budynku) w ilości
ok. 2.882 m², tj. około 49 t
- cena netto ………………………. zł za 49 t
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% za 49t wynosi ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
 
 
 
 
4. Prace związane z unieszkodliwianiem zdemontowanych wyrobów azbestowych, polegających na odbieraniu z posesji, położonych na terenie gminy, zdemontowanych wyrobów zawierających azbest oraz przewożeniu ich do utylizacji - ilość - ok. 2.059 m², tj. około 35 t
- cena netto …………………..…. zł za 35 t
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% za 35t wynosi ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
5. ŁĄCZNA KWOTA (z punktu 3 i 4) wynosi ………………………………….. netto
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% wynosi ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
Oświadczamy, że:
 
1.      zapoznaliśmy się ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i nie wnosimy do niej zastrzeżeń,
2.      zawarty w SIWZ wzór umowy został przez nas zaakceptowany i zobowiązujemy się w przypadku przyznania nam zamówienia do zawarcia umowy w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego,
3.      uważamy się związani niniejszą Ofertą na czas 30 dni od terminu składania ofert określonego w SIWZ,
4.      spełniamy warunki określone w art. 22 ust. 1 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19 poz. 177, z dnia 9.02.2004 r., z późn. zm.),
5.      praceobjęte zamówieniem zamierzamy wykonać sami.*
6.      następujące roboty zamierzamy zlecić podwykonawcom:*
1/.....................................................................................................................
2/.....................................................................................................................
3/.....................................................................................................................
            * niepotrzebne skreślić;
               
7.      Oferta została złożona na ............ stronach, podpisanych i kolejno ponumerowanych
od nr ............. do nr ............ w 1 egzemplarzu.
 
 
UWAGA:
1.      Ofertę, wraz z załącznikami należy złożyć wg załączonych wzorów.
2.      Jeżeli dołączone są odpisy dokumentów lub ich kopie, to muszą być one poświadczone przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.
 
Nazwa Wykonawcy ...............................................................................................................................
................................................................................................................................................................
Adres Wykonawcy (wraz z kodem) ......................................................................................................
................................................................................................................................................................
tel. (kierunkowy)    .............   tel. .................................................., fax ................................................
 
 
 
 
REGON ................................................................................................................................................
NIP ........................................................................................................................................................
Nr konta na które będą regulowane należności :
................................................................................................................................................................
Internet: https:// .......................................................................................................................................
e-mail: ....................................................................................................................................................
Osoba wyznaczona do kontaktów z Zamawiającym: ............................................................................
Nr tel. do kontaktu: (kierunkowy): (..............) ......................................................................................
 
 
 
 
 
 
................................., dn .................................                                             ..........................................................................
(podpis upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 2
do oferty
 
 
 
Nazwa Wykonawcy..........................................................................
 
Adres Wykonawcy...........................................................................
 
 
 
 
 
OŚWIADCZENIE
 
 
 
 
 
Oświadczamy na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że:
 
1)      posiadamy uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
 
2)      posiadamy wiedzę i doświadczenie,
 
3)      dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
 
4)      znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
................................., dn ...........................................                                                       ......................................................
(podpis upełnomocnionego
przedstawiciela Wykonawcy)
 


 
 
 
Załącznik Nr 3
do oferty
 
 
 
Nazwa Wykonawcy..........................................................................
 
Adres Wykonawcy...........................................................................
 
 
 
 
 
OŚWIADCZENIE
 
 
 
 
 
Oświadczamy, że:
 
nie podlegamy wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 
 
 
 
 
................................., dn ...........................................                                                       ......................................................
(podpis upełnomocnionego
przedstawiciela Wykonawcy)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 4
do oferty
 
Nazwa Wykonawcy..........................................................................
 
Adres Wykonawcy...........................................................................
 
 
 
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy
i doświadczenia, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy
- w tym okresie min. 2 zadania odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
 
 

Usługi zrealizowane w ciągu ostatnich trzech lat
Nazwa, adres Zleceniodawcy
Data rozpoczęcia prac
Data zakończenia prac
Wartość usług (brutto)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
..........................................., dn. ..................................     
                                                                                                                        ...................................................................
(upełnomocnieni przedstawiciele Wykonawcy)
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 5
do oferty
Nazwa Wykonawcy..........................................................................
 
Adres Wykonawcy...........................................................................
 
 
 
 
Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług
w celu realizacji zamówienia oraz spełnienie warunku, że Wykonawcy dysponują pojazdem/pojazdami przystosowanymi do bezpiecznego transportu materiałów zawierających azbest
 
 

Lp.
Wykaz sprzętu
Ilość
Rok produkcji
Uwagi
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
..........................................., dn. ..................................     
                                                                                                                        ...................................................................
(upełnomocnieni przedstawiciele Wykonawcy)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 6
do oferty
 
Nazwa Wykonawcy..........................................................................
 
Adres Wykonawcy...........................................................................
 
 
 
Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
 
 

Nazwisko i imię
Doświadczenie (lata pracy)
Rodzaj wykonywanych czynności przy realizacji zadania
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
..........................................., dn. ..................................     
                                                                                                                        ...................................................................
(upełnomocnieni przedstawiciele Wykonawcy)
 
 
 
                                                                           
 
 
 
 
(projekt)
 
 
UMOWA NR ……./2011
 
       
zawarta dnia …………… 2011 r. pomiędzy:
Gminą Leszno, Al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno, NIP 118-17-89-539, reprezentowaną przez:
Wójta Gminy Leszno – Andrzeja Cieślaka
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy - Pani Urszuli Jeziorskiej
zwaną dalej Zamawiającym
z jednej strony,
 
a
 
……………………………z siedzibą w /zamieszkałym w………………………………………
zarejestrowanym w …………………………………………………………………………………
zwanym „Wykonawcą”
 
na podstawie przeprowadzonego przetargu nieograniczonego - art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 133, poz. 759) o wartości mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych,
o następującej treści:
 
§ 1
 
1.Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania usługę polegającą na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Leszno.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
       a) Usunięcie pokryć dachowych zawierających azbest, w sposób uwzględniający wymogi
       określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia
       2004 r. w sprawie sposobu i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów
       zawierających azbest (Dz. U. Nr 71 poz. 49) w budynkach na terenie Gminy Leszno.
       b) Zabezpieczenie zdemontowanych odpadów przez wtórnym pyleniem.
       c) Zważenie pozyskanych odpadów z określonych posesji i udokumentowanie masy (ciężaru)
       odpadów.
       d) Transport odpadów prowadzony przez podmiot posiadający zezwolenie w zakresie zbierania
       lub transportu odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
       e) Składowanie odpadów zawierających azbest na składowisku posiadającym zezwolenie na
       składowanie tego rodzaju odpadów niebezpiecznych.
3. Przedmiotem zamówienia zgodnie ze zgłoszeniami (wnioskami) właścicieli budynków z terenu Gminy Leszno jest:
- wykonywanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych polegających na demontażu, unieszkodliwieniu i wywiezieniu tych wyrobów, przede wszystkim pokryć dachowych budynków oraz lekkich płyt izolacyjnych z azbestu (ekrany w elewacji budynku) w ilości ok. 2.882 m², tj. około 49 t
oraz
- wykonanie prac związanych z unieszkodliwianiem zdemontowanych wyrobów azbestowych, polegających na odbieraniu z posesji położonych na terenie gminy, zdemontowanych wyrobów zawierających azbest oraz przewożeniu ich do utylizacji - ilość ok. 2.059 m², tj. około 35 t.
4. W przypadku nowych zgłoszeń mieszkańców nie wyklucza się zwiększenia ilości pokryć dachowych przewidzianych do usunięcia. Wartość zadania może również ulec zmianie
w przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości.
5. Niniejszy przetarg jest objęty klauzulą, dotyczącą zapewnienia finansowania przedsięwzięcia objętego procedurą przetargową, poprzez zawarcie umowy o dotację z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. W przypadku gdy procedura decyzyjna tj. podpisanie umowy o współfinansowanie inwestycji pomiędzy Gminą Leszno a WFOŚiGW
w Warszawie, przetarg zostanie unieważniony lub umowa z Wykonawcą nie wejdzie w życie.
 
§ 2
 
Ustala się wynagrodzenie za:
1. Wykonywanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych polegających na demontażu, unieszkodliwieniu i wywiezieniu tych wyrobów, przede wszystkim pokryć dachowych budynków oraz lekkich płyt izolacyjnych z azbestu (ekrany w elewacji budynku)
- cena netto ………………..…. zł za 1 tonę
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% wynosi za 1 tonę ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
2. Prace związane z unieszkodliwianiem zdemontowanych wyrobów azbestowych, polegających na odbieraniu z posesji, położonych na terenie gminy, zdemontowanych wyrobów zawierających azbest oraz przewożeniu ich do utylizacji
- cena netto ………………..…. zł za 1 tonę
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% wynosi za 1 tonę ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
3. Wykonywanie prac związanych z usuwaniem wyrobów azbestowych polegających na demontażu, unieszkodliwieniu i wywiezieniu tych wyrobów, przede wszystkim pokryć dachowych budynków oraz lekkich płyt izolacyjnych z azbestu (ekrany w elewacji budynku) w ilości ok. 2.882 m², tj. około 49 t
- cena netto ………………………. zł za 49 t
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% za 49t wynosi ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
4. Prace związane z unieszkodliwianiem zdemontowanych wyrobów azbestowych, polegających na odbieraniu z posesji, położonych na terenie gminy, zdemontowanych wyrobów zawierających azbest oraz przewożeniu ich do utylizacji - ilość ok. 2.059 m², tj. około 35 t.
- cena netto …………………..…. zł za 35 t
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% za 35t wynosi ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
5. ŁĄCZNA KWOTA (z punktu 3 i 4) wynosi ………………………………….. netto
Kwota brutto przy zastosowaniu stawki podatku VAT 8% wynosi ……………………………. (słownie:…………………………….…………………….…………)
 
6. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa
w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 
 
 
 
§ 3
 
Wykonawca jest zobowiązany:
1.       posiadać stosowne uprawnienia do wykonania w/w robót,
2.       wykonywać usługi z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
w szczególności przepisami BHP; normami technicznymi i standardami, etyką zawodową oraz postanowieniami niniejszej umowy,
3.       zapewnić bezpieczeństwo podczas wykonywania robót, a szczególnie starannie zabezpieczyć
i oznakować teren wykonywania robót,
4.       wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody w mieniu i szkody powstałe wobec osób trzecich w związku z wykonywaniem robót,
5.       ubezpieczyć usługi z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności cywilnej,
6.       po zakończeniu usług uporządkować terenu, na którym były wykonywane usługi.
7.       ustalić z Zamawiającym szczegółowy harmonogram prac po zapoznaniu się z listą posesji
(33 wniosków).
 
§ 4
 
1.       Czas trwania umowy - od dnia podpisania, tj. ……………. 2011 r. do dnia 30 września
2011 r.
2.       Prace nadzorowane będą przez pracowników ds. ochrony środowiska Urzędu Gminy - Panią Ilonę Pamiętę oraz Panią Bożenę Olszewską.
 
§ 5
 
1. Płatność za wykonane usługi będzie regulowana przez Zamawiającego po wykonaniu przedmiotu umowy, w ciągu 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.
2. Zamawiający dopuszcza płatności częściowe - faktury wystawiane ostatniego dnia każdego miesiąca, na podstawie protokołu odbioru, za prace wykonane w danym miesiącu. Płatność nastąpi w ciągu 30 dni od dnia wystawienia faktury.
3. Płatność nastąpi na rachunek podany na fakturze.
4. Fakturę należy wystawić na: Gminę Leszno Al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno,
NIP 118-17-89-539, REGON 013271370.
 
§ 6
 
1. Przedmiotem odbioru końcowego będzie całość wykonanych usług objętych przedmiotem zamówienia.
2. Zamawiający wyznaczy datę rozpoczęcia czynności końcowego odbioru robót stanowiących przedmiot umowy w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru wykonanych prac. Zakończenie czynności odbioru powinno nastąpić w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia odbioru.
W odbiorze uczestniczyć będą przedstawiciele Zamawiającego i Wykonawcy.
 
§ 7
 
1.        W przypadku ujawnienia w przedmiocie umowy wad, których usunięcie jest możliwe, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do ich usunięcia, wyznaczając w tym celu termin (nie krótszy niż 7-dniowy) na podjęcie stosownych czynności.
2.        W przypadku ujawnienia w przedmiocie umowy wad, których nie można usunąć, Zamawiający może:
·        obniżyć wynagrodzenie Wykonawcy odpowiednio do utraconej wartości użytkowej i technicznej przedmiotu umowy;
·        żądać, według własnego wyboru, wykonania przedmiotu umowy po raz drugi lub odstąpić od umowy, zachowując prawo dochodzenia od Wykonawcy odszkodowania na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego, w przypadku ujawnienia wad uniemożliwiających korzystanie z przedmiotu umowy zgodnie z przeznaczeniem.
4. O ujawnionych w przedmiocie umowy wadach Zamawiający obowiązany jest zawiadomić Wykonawcę w terminie nie przekraczającym 14 dni od daty ich ujawnienia, w formie pisemnej.
5. Ujawnione w przedmiocie umowy wady powinny być stwierdzone protokolarnie,
z udziałem obu stron.
6. W protokóle strony ustalą termin usunięcia wad. Wykonawca usunie na swój koszt wszystkie ujawnione protokolarnie wady przedmiotu umowy.
 
§ 8
 
1.       W przypadku awarii środków sprzętowo–transportowych Wykonawca zobowiązuje się do podstawienia zastępczych pojazdów lub maszyn.
2.       Za nie wywiązanie się z obowiązków wynikających z § 1 Wykonawca będzie płacił karę umowną w wysokości 200% kwot zapłaconych przez Zamawiającego innemu wykonawcy, który wykonał prace zastępczo.
3.   Kary umowne należne Zamawiającemu mogą być potrącone z płatności końcowej.
4. Wynagrodzenie nie przysługuje za wadliwe jakościowo wykonanie usługi stanowiącej przedmiot
      umowy, lub niepełne ilościowo wykonanie prac.
5. Braki w jakości i terminowości robót Wykonawcy w stosunku do ustaleń z Zamawiającym
       z winy Wykonawcy mogą stanowić podstawę do odstąpienia od umowy ze strony
       Zamawiającego, w trybie natychmiastowym.
6. Wykonawca nie może bez zgody Zamawiającego, dokonać przelewu wierzytelności z niniejszej  
      umowy na rzecz osoby trzeciej.
 
§ 9
 
W sprawach nieuregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego i ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
§ 10
 
1) Spory powstałe na tle niniejszej umowy będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.
2) Wszelkie zmiany postanowień umownych mogą być dokonywane wyłącznie za zgodą obu stron, w drodze pisemnej (aneksem), pod rygorem nieważności.
3) Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, po 1 egzemplarzu dla każdej ze stron.
 
 
           ZAMAWIAJĄCY:                                          WYKONAWCA:
 
 
 
 
 
Wytworzył:
Agnieszka Kołnierzak
Udostępnił:
Agnieszka Kołnierzak
(2011-05-11 12:29:48)
Ostatnio zmodyfikował:
Agnieszka Kołnierzak
(2011-05-11 12:32:07)

 
 
liczba odwiedzin: 4575248

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X