Sporządzenie aktu zgonu
Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
Opłaty:
- sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego - w liczbie
3 egzemplarzy) - jest zwolnione z opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów:
- Urząd Stanu Cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- Urząd Stanu Cywilnego w Lesznie,
Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie
Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 r. Nr 2011, poz. 1264 tekst jednolity,
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I
tel. 725-80-05, 725-84-52, 725-90-35 w. 125 usc@gminaleszno.pl