☰ Menu Prawe Menu ☰
Leszno
Grafika zawierająca herb Leszno

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Sporządzenie aktu zgonu

 


Wymagane dokumenty:
1. Karta zgonu,
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.

Opłaty:
- sporządzenie aktu zgonu (odpis skrócony aktu zgonu wydawane  bezpośrednio po sporządzeniu aktu stanu cywilnego - w liczbie 
  3 egzemplarzy) - jest zwolnione z opłaty skarbowej 

Miejsce złożenia dokumentów:
- Urząd Stanu Cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
- Urząd Stanu Cywilnego w Lesznie, 
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006r. Nr 225, poz. 1635)

 


Termin i sposób załatwienia sprawy:
- Niezwłocznie

Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
- do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.

Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011 r. Nr 2011, poz. 1264 tekst jednolity,
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. Nr 9, poz. 59 z późn. zmianami), Dział I

 

tel. 725-80-05, 725-84-52, 725-90-35 w. 125 usc@gminaleszno.pl

 


 
Sporządzenie aktu zgonu
 

Wytworzył:
Bogdan Skibiński
Udostępnił:
Joanna Gajowniczek
(2003-06-17 12:13:28)
Ostatnio zmodyfikował:
Monika Jaskulska
(2012-06-13 11:29:30)
 
 
liczba odwiedzin: 4573820

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X