Podatek leśny od osób prawnych
Podatek leśny od osób prawnych
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa (Dz. U. z 2019 r.,poz. 900 ze zm.)
- ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2019 r., poz. 888 ze zm.)
(194,24 zł za 1m3)
Wymagane dokumenty:
Do 15 stycznia każdego roku podatkowego należy złożyć deklarację na podatek leśny od osób prawnych na formularzu DL-1 Deklaracja na podatek leśny (druk do pobrania wersja WORD bądź PDF oraz instrukcja wypełniania (plik do pobrania)) wraz z załącznikami
ZDL-1 Załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania podlegających opodatkowaniu (druk do pobrania wersja WORD bądź PDF)
ZDL-2 Załącznik do deklaracji na podatek leśny - dane o przedmiotach opodatkowania zwolnionych z opodatkowania (druk do pobrania wersja WORD bądź PDF),
a w przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku podatkowego po tym dniu – w terminie 14 dni od zaistnienia tego zdarzenia.
Można również załączyć następujące dokumenty:
- akt notarialny
- umowę dzierżawy
- pisemne uzasadnienie (w przypadku korekty deklaracji)
Miejsce złożenia: Sekretariat Urzędu Gminy w Lesznie pok. nr 30 (I piętro) lub Referat finansowy pok. nr 10 (parter) w godzinach pracy Urzędu (pon. 9:00-18:00, wt. – czw. 8.00-16.00, pt. 8.00-15.00).
Termin i sposób załatwienia sprawy: Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy: Odwołanie od decyzji wnosi się w ciągu 14 dni od daty doręczenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44, za pośrednictwem Wójta Gminy Leszno i składa się je w Sekretariacie Urzędu Gminy.
1. wysokość podatku leśnego od osób prawnych jest określana przez podatnika w deklaracji
2. terminy płatności podatku leśnego od osób prawnych określa art. 6 ust. 5 pkt. 3 ustawy o podatku leśnym. Podatek płatny jest – bez wezwania – w 12 ratach miesięcznych do dnia 15 każdego miesiąca. W przypadku gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
3. po upływie terminu płatności nieopłaconej raty podatku wystawia się upomnienie, na podstawie którego należność winna być uregulowana w ciągu 7 dni od daty otrzymania
4. w przypadku dalszego uchylania się od zapłaty wystawia się tytuł wykonawczy do Urzędu Skarbowego (wg właściwości) w celu podjęcia czynności egzekucyjnych
5. wpłaty należy dokonywać na konto Urzędu Gminy Leszno w banku: Bank Spółdzielczy w Sochaczewie 89928300060025862920000010
6. obowiązek składania informacji DL-1 dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień przewidzianych w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych
Jednostka odpowiedzialna: Referat finansowy Urzędu Gminy w Lesznie, Kierownik ds. podatków, pok. 13, parter, tel. 022 725 80 05 wew. 121