Projekt budowlano-wykonawczy dla zadania Modernizacja nawierzchni ulicy Młynarskiej w Lesznie

 
 
BIURO PROJEKTOWE
PROJEKTOWANIE – DORADZTWO
ul.Sukienna 54
05-100 Nowy Dwór Mazowiecki
tel./fax: (+48 22) 775 34 36
tel.kom: 0 501 099 441
e-mail: b-k_biuro@tlen.pl
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

WYKONANIE NAWIERZCHNI ULICY
MŁYNARSKIEJ W LESZNIE
DZ. NR EW. 210/1
gm. Leszno
 
 
 
 
 
                                                                                                                                           
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
SPIS TREŚCI
 
I.    RYSUNKI
 
1.0 Podstawa opracowania                                                                         str.2
2.0 Cel i zakres opracowania                                                                      str.2
3.0 Charakterystyka stanu istniejącego                                                        str.3
4.0 Stan projektowany                                                                               str.3
5.0 Konstrukcja nawierzchni                                                                       str.4
6.0 Odwodnienie                                                                                       str.4
7.0 Istniejące uzbrojenie                                                                             str.5
8.0 Oświadczenie projektanta                                                                     str.6
9.0 Uprawnienia budowlane                                                                        str.7
10.0 Zaświadczenie MOIA                                                                         str.8
11.0 Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia                     str.10
 
 
II.RYSUNKI
 
1. Mapa sytuacyjno-wysokościowa – stan istniejący w skali 1:500               str. 12
2. Plan sytuacyjno-wysokościowy – stan projektowany w skali 1:500           str.13
3. Rodzaje nawierzchni w skali 1:500                                                         str.14
4. Konstrukcja nawierzchni jezdni z płyt EKO gr.10cm w skali 1:10              str.15
 
 
 
 
 
 
 
OPIS TECHNICZNY
 
Do Projektu Budowlanego Wykonawczego wykonania nawierzchni
ul. Młynarskiej w Lesznie.
 
1.0 Podstawa opracowania
-       Umowa nr 74/2010,
-       kopia mapy według stanu archiwalnego z PODGiK w Ożarowie Maz.
         w skali 1:500,
-       Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120,
         poz. 1133),
-       Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku
          w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202 z dnia 16.09.2004 roku, pozycja 2072),
-       Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430),
-       Inne Ustawy, Normy i Normatywy związane z projektowaną inwestycją,
-       Wizja w terenie.
 
2.0 Cel i zakres opracowania
 
Celem opracowania jest wykonanie nawierzchni drogi gminnej, ul. Młynarskiej (dz. nr ew. 210/1) w miejscowości Leszno, gmina Leszno.
Zakres opracowania obejmuje zaprojektowanie drogi w formie ciągu pieszo – jezdnego o długości 155,5 m wraz z odwodnieniem powierzchniowym i systemowym.
 
3.0 Charakterystyka stanu istniejącego
 
Istniejąca ul. Młynarska (dz. nr ew. 210/1, obręb Leszno, gmina Leszno) jest drogą gminną, gruntową w złym stanie technicznym,o zmiennej szerokości.Nierówności w przekroju poprzecznym i podłużnym na całej długości jezdni, powodują podczas opadów deszczu tworzenie się licznych zastoisk wodnych, co utrudnia prawidłową komunikację.
Droga nie posiada systemu odprowadzania wód opadowych.
W bezpośrednim sąsiedztwie przebudowywanej drogi usytuowane są działki prywatne zabudowane budynkami wolnostojącymi. W granicach działek znajdują się trwałe ogrodzenia na cokołach betonowych, bramy wjazdowe i furtki, a także ogrodzenia z siatki stalowej na linkach.
 
4.0 Stan projektowany
 
Zaprojektowano budowę drogi o kategorii ruchu KR1 (droga lokalna).
Droga będzie miała charakter ciągu pieszo – jezdnego obsługującego bezpośrednio zabudowę mieszkaniową i posiadającą połączenie z ulicą Partyzantów (droga wojewódzka nr 579).
Szerokości ulicy pieszo – jezdnej 2,55-3,0 m.
Droga będzie ograniczona krawężnikami betonowymi 15 x 30 cm ustawionymi na ławie betonowej z oporem na podsypce cementowo – piaskowej podwyższone o 10 cm.
Przy bramach wjazdowych i furtkach do posesji projektuje się krawężniki wysunięte o 2 cm, aby zniwelować różnice poziomów w celu likwidacji barier komunikacyjnych oraz zapobiegnięciu zalewania posesji przez wody spływające z drogi.
W warstwie konstrukcyjnej należy ułożyć geowłókninę w celu zatrzymania cząstek stałych i oddzieleniu warstw konstrukcyjnych o różnych frakcjach.
Projektowany odcinek drogi posiada długość 155,5 m.
Spadki podłużne ul. Młynarskiej mieszczą się w granicach od 0,05% do 0,5%.
Spadek poprzeczny jest dwustronny o wartości 0,6 % w kierunku projektowanego wodościeku.
Na włączeniu przebudowywanej drogi do ulicy Partyzantów zachowana została istniejąca niweleta.
 
5.0 Konstrukcja nawierzchni
 
Jezdnia (ciąg pieszo – jezdny)
§        10 cm – płyta ażurowa EKO (szara 100%),
§        5 cm – podsypka cementowo – piaskowa,
§        geowłóknina
§        15 cmpodbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego lub naturalnego stabilizowanego mechanicznie lub tłucznia kamiennego,
§        geowłóknina
§        10 cm – warstwa odsączająca.
 
6.0 Odwodnienie
 
Ze względu na niekorzystne ukształtowanie wysokościowe drogi oraz bezpośrednie sąsiedztwo ogrodzeń posesji, zaprojektowano nawierzchnię drogi z ażurowych płyt EKO umożliwiających wsiąkanie wód opadowych. Dodatkowo w konstrukcji drogi przewidziano 10 cm warstwę odsączającą.
Założono ze woda opadowa z ul. Młynarskiej odprowadzana będzie powierzchniowo za pomocą cieków i odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych w kierunku 2 studni Vertical-IT firmy Wavin (rura Vertical-IT DN425, L=3,0m). Montaż systemu odwodnienia należy wykonać zgodnie z instrukcją i zaleceniami producenta.
7.0 Istniejące uzbrojenie
 
Na terenie projektowanej drogi znajdują się następujące urządzenia podziemne:
-         gazociąg,
-         wodociąg,
-         kanalizacja sanitarna ciśnieniowa,
-         słupy energetyczne,
-         oświetlenie napowietrzne.
Wszystkie urządzenia zinwentaryzowane, zostały naniesione na mapie sytuacyjnej.
Wszelkie roboty ziemne wykonywane w pobliżu istniejących urządzeń należy prowadzić w sposób ręczny wykonując przekopy kontrolne, pod nadzorem właścicieli instalacji.
Wysokość linii niskiego napięcia nie powoduje kolizji z projektowaną drogą.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                                                     
 
 
 
 
OŚWIADCZENIE O SPORZĄDZENIU PROJEKTU BUDOWLANEGO
 
Zgodnie z wymogami przepisu art. 20 ust. 4 ustawy z dnia 07 lipca 1994r. Prawo budowlane ( Dz.U. Nr 106, poz. 1126 z późn. zmianami zawiadamiam niniejszym o sporządzeniu przeze mnie projekt wymiany nawierzchni ulicy Młynarskiej w miejscowości Leszno, dz. nr ew. 210/1
Inwestor:
Gmina Leszno, al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno
 
Oświadczam, że projekt budowlany wykonania nawierzchni ulicy Młynarskiej został sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami polskimi oraz zasadami sztuki budowlanej.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
(wg rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 6.02.2003 r.)
 
1.     Informacja BIOZ
1.1. Zakres i kolejność robót
Zakres robót przy realizacji projektowanego przedsięwzięcia obejmuje zadania w następującej kolejności:
a)     wszystkie branże:
§        roboty przygotowawcze i porządkowe
§        zabezpieczenie terenu budowy przed osobami nieupoważnionymi
§        geodezyjne wytyczenie elementów przedsięwzięcia
§        dostawa materiałów
§        zabezpieczenie przejść i przejazdów dla mieszkańców
§        uporządkowanie terenu budowy po wykonaniu wszystkich czynności związanych z inwestycją
§        inwentaryzacja powykonawcza
b)    branża drogowa
§        wykonanie koryta i profilowanie
§        wykonanie warstwy odsączającej
§        zabudowa krawężników
§        wykonanie podbudowy zasadniczej i ułożenie geowłókniny
§        wykonanie nawierzchni z płyt ażurowych eko
§        wykonanie 2 studni
1.2. Wykaz istniejących obiektów budowlanych:
W obrębie prowadzonych robót znajdują się następujące obiekty budowlane:
§        istniejąca sieć wodociągowa
§        istniejąca sieć telekomunikacyjna
§        istniejąca sieć gazowa
 
1.3. Wykaz elementów zagospodarowania terenu mogące stworzyć zagrożenie
        bezpieczeństwa i zdrowia ludzi:
§        przy wykonywaniu nawierzchni ulicy prowadzenie robót w obrębie pasa drogowego przy równocześnie występującym ruchu drogowym – wypadki i zdarzenia drogowe
 
1.4. Przewidywane zagrożenia występujące podczas realizacji robót:
§        prowadzenie robót w obrębie pasa drogowego przy równocześnie występującym ruchu drogowym – wypadki i zdarzenia drogowe
§        najechanie sprzętem budowlanym – spycharki, samochody
 
1.5. Instruktaż pracowników:
Pracownicy biorący udział w procesie budowlanym powinni być przeszkoleni w ramach okresowych szkoleń BHP, zgodnie z przepisami szczegółowymi. Bezpośrednio przed przystąpieniem do realizacji robót związanych z przedmiotową inwestycją należy przeprowadzić indywidualny instruktaż polegający na:
§        określeniu bezpiecznego wykonywania prac opisanych w punkcie 3.1.
§        szczegółowym poinformowaniu pracowników o występujących zagrożeniach podczas realizacji robót zgodnie z punktem 3.4.
§        przedstawieniu metod postępowania w przypadku bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia
 
1.6. Techniczno – organizacyjne środki zapobiegawcze
Dla zapobieżenia przewidywanym zagrożeniom należy przedsięwziąć następujące środki:
§        oznakować i zabezpieczyć teren przed dostępem osób postronnych
§        stosować odzież ochronną oraz ochronne nakrycia głowy
§        zadbać o dobrą komunikację na terenie budowy – wyznaczenie dojścia pracowników, dostawy i miejsca składowania materiałów budowlanych oraz uwzględnić możliwość ewentualnej ewakuacji osób zagrożonych lub poszkodowanych
§        zaleca się, aby pojazd budowy, w czasie jazdy tyłem, automatycznie wysyłał sygnał dźwiękowy
 
Kierownik budowy lub inna osoba uprawniona powinna sporządzić dla inwestycji plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (plan BIOZ) w oparciu o niniejszą informację oraz rysunki i ewentualne inne szczegółowe wytyczne zawarte w projekcie budowlanym.
 

/Rys. nr 1/, /Rys. nr. 2/, /Rys. nr 3/, /Rys. nr. 4/

Wytworzył:
Agnieszka Kołnierzak
Udostępnił:
Agnieszka Kołnierzak
(2011-08-05 13:47:53)
Ostatnio zmodyfikował:
Agnieszka Kołnierzak
(2011-08-05 15:30:27)