6/2011Usługa bankowa polegająca na udzieleniu przez bank długoterminowego kredytu

 

Leszno, dnia 22 czerwca 2011 r.
 
 
Zamówienia Publiczne
              6/2011
 
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 
NA USŁUGĘ BANKOWĄ POLEGAJĄCĄ NA UDZIELENIU PRZEZ BANK DŁUGOTERMINOWEGO KREDYTU
 
 
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone będzie w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późniejszymi zmianami)
 
Wartość zaciąganego kredytu wynosi 435.048,00 zł (słownie: czterysta trzydzieści pięć tysięcy czterdzieści osiem zł).
Termin spłaty kredytu – 2 lata, tj. w latach 2013 – 2014, spłata odsetek od 2011 roku.
 
Zawartość SIWZ:
 
CZĘŚĆ I
  1. Informacja o zamawiającym,
  2. Opis przedmiotu zamówienia,
  3. Opis procedury udzielania zamówienia,
  4. Termin wykonania zamówienia,
  5. Warunki udziału w postępowaniu,
  6. Tryb udzielania wyjaśnień przez zamawiającego
  7. Warunki zmiany SIWZ.
CZĘŚĆ II
  1. Procedura składania ofert.
CZĘŚĆ III
  1. Procedura otwarcia ofert i oceny ofert, w tym kryteria oceny.
  2. Kryteria oceny ofert.
CZĘŚĆ IV
  1. Ogłoszenie o wyniku przetargu.
  2. Środki prawne przysługujące wykonawcy.
  3. Druk oferty /załącznik nr 1/.
  4. Oświadczenie oferenta o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu /załącznik
    nr 2 i 3/
 
 
 
 
 
 
 
 
CZĘŚĆ I
 
1. Nazwa oraz adres zamawiającego:
 
Gmina Leszno
Al. Wojska Polskiego 21, 05-084 Leszno, woj. mazowieckie, powiat warszawski zachodni.
e-mail: ujeziorska@gminaleszno.pl, na który należy kierować wszelką korespondencję związaną z niniejszym przetargiem z dopiskiem „Przetarg na kredyt bankowy”.
 
2. Tryb udzielenia zamówienia.
Przetarg nieograniczony - art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759) poniżej kwot, o których mowa w art. 11 pkt. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
1.2. Osobami uprawnionymi do kontaktowania się z wykonawcami są:
        1. Pani Urszula Jeziorska - Skarbnik Gminy nr tel. (022) 725-81-50,
        2. Pani Agnieszka Kołnierzak - Inspektor ds. zamówień publicznych tel. (022)
             725-80-40,
1.3.  Informacje udzielane są w godz. 8.00-15.00 .
 
2. Opis przedmiotu zamówienia.
2.1. Przedmiotem zamówienia jest kredyt inwestycyjny w kwocie 435.048,00 zł.,
z  przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu gminy na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji do miejscowości Zaborówek”.
Rada Gminy w uchwale nr X/71/2011 upoważniła Wójta do zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Na dzień podpisania umowy zamawiający będzie dysponował opinią Regionalnej Izby
Obrachunkowej w Warszawie o możliwości zaciągnięcia kredytu.
2.2. Zamawiający oczekuje na oferty spełniające wymagania określone w ustawie Prawo
zamówień publicznych oraz w SIWZ, w tym:
1) kredyt będzie udostępniony dla Zamawiającego w lipcu 2011 r..; w ciągu 5 dni od chwili zgłoszenia zapotrzebowania przez zamawiającego,
2) spłata kredytu będzie następowała w ratach kwartalnych przez dwa kolejne lata,
3) zamawiający rozpocznie spłatę kredytu w dniu 20 marca 2013 r.,
4) na koszt kredytu składa się suma oprocentowania, marża banku i prowizja
(jednorazowa, płatna w dniu podpisania umowy),
5) do obliczenia kosztu kredytu będzie przyjmowana zmienna stopa procentowa wg
formuły WIBOR 3M,
6) marża banku będzie płatna razem z oprocentowaniem raty kredytu.
7) koszt prowizji przygotowawczej bank określi w ofercie w wartościach złotowych, (koszt prowizji przygotowawczej nie może być wyższy niż 3.000,00 zł.)
8) marża banku nie ulegnie zmianie przez cały okres spłaty kredytu.
9) zamawiający dopuszcza, aby załącznikiem do umowy był regulamin banku.
2.3. Zamawiający zabezpieczy kredyt w postaci weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową w treści zaproponowanej przez wybrany bank.
 
 
 
 
3. Opis procedury udzielania zamówienia.
3.1. Należy złożyć:
- ofertę na druku załączonym do SIWZ (załącznik nr 1),
- oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 2),
- oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik nr 3).
- aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- wykaz usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy
i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia odpowiadającego swoim rodzajem przedmiotowi Zamówienia oraz
o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto każde (słownie: pięćset tysięcy złotych),
z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania.
 
3.2. Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformuje wykonawców jaką kwotę przeznaczy na sfinansowanie zaciągniętego kredytu (cena kredytu).
3.3. Komisja wskaże najkorzystniejszą ofertę, wybraną wg zasad i kryteriów opisanych w SIWZ.
3.4. Przed ogłoszeniem wyniku postępowania Wójt akceptuje wynik komisji.
3.5. Umowa z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana nie wcześniej niż po uprawomocnieniu się postępowania (5 dni po ogłoszeniu wyboru najkorzystniejszej oferty).
Wybrany w wyniku przetargu Wykonawca w ciągu 3 dni po zawiadomieniu przedstawi
Zamawiającemu do oceny projekt umowy o kredyt. W treści umowy Wykonawca zawrze
ustalenia SIWZ i oferty. W razie ewentualnych sporów pierwszeństwo w ustaleniu treści
umowy mają ustalenia zapisane w SIWZ, a w drugiej kolejności ustalenia zapisane
w ofercie.
3.6. Z ocen Zamawiającego wynika, że koszt kredytu nie przekroczy równowartości 193.000 EURO.
 
4. Termin wykonania zamówienia.
4.1. Zamawiający przewiduje, że kredyt wykorzysta w lipcu 2011 r.
4.2. Spłata zaciągniętego kredytu rozpocznie się od 20 marca 2013 r. i zakończy się
do 20 grudnia 2014 r.
4.3. Kredyt będzie spłacany w kwartalnych ratach z tym, że Zamawiający zastrzega sobie
 prawo szybszej spłaty całego kredytu lub też w wyższych ratach kwartalnych, po uzgodnieniach z Wykonawcą.
4.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo obniżenia wysokości kredytu.
 
5. Warunki udziału w postępowaniu.
5.1. W przetargu mogą uczestniczyć banki posiadające koncesje.
5.2. Oferta musi spełniać warunki ustawy Prawo zamówień publicznych w tym, że  Wykonawcy:
- Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,
-  Spełniają warunki określone w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych,
- Zrealizowali w ciągu ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy ? w tym okresie, co najmniej jedno zamówienie odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi Zamówienia oraz o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 zł brutto każde (słownie: pięćset tysięcy złotych), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania.
oraz musi być zgodna z wymogami opisanymi w SIWZ.
5.3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych lub wariantowych, dopuszcza składanie ofert wspólnych.
5.4. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
 
6. Tryb udzielania wyjaśnień przez Zamawiającego.
6.1. Każdy wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego na piśmie o wyjaśnienie
treści specyfikacji.
6.2. Przy udzielaniu wyjaśnień Zamawiający będzie postępował zgodnie z zasadami
opisanymi w art. 38 ustawy Prawo zamówień publicznych.
6.3. Każdy Wykonawca może zapoznać się z budżetem gminy na 2011 r. oraz
dokumentacją dotyczącą:
    - wykonania budżetu w latach poprzednich,
    - uchwałą Budżetową Gminy Leszno na 2011 r.
    - wieloletniej prognozy finansowej na lata 2011-2018,
    - opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty kredytu,
- innymi dokumentami potrzebnymi do oceny wiarygodności Zamawiającego.
 
Materiały dotyczące budżetów publikowane są na stronie internetowej Gminy www.leszno.bipgminy.pl
 
Z tymi dokumentami można też zapoznać się w siedzibie Zamawiającego. Wykonawca powinien uzgodnić ze Skarbnikiem Gminy termin i godzinę wizyty. Na życzenie Wykonawcy, na jego koszt, Zamawiający przygotuje na ten dzień kopie dokumentów potrzebnych bankowi, a nie publikowanych w Internecie.
 
7. Zmiany w SIWZ.
7.1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może w każdym czasie
(przed końcem terminu na składanie ofert) zmodyfikować treść SIWZ, w tym wartość
zaciągniętego kredytu i warunki jego spłaty.
7.2. Dokonaną w tym trybie modyfikację Zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim
Wykonawcom zainteresowanym przetargiem poprzez publikację na stronie internetowej.
7.3. W przypadku kiedy modyfikacja będzie istotna, Zamawiający na wniosek
Wykonawcy wydłuży termin na składanie ofert.
 
CZĘŚĆ II
 
8. Procedura składania ofert.
8.1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
8.2. Wszystkie koszty związane ze sporządzeniem oferty oraz jej złożeniem ponosi
Wykonawca, niezależnie od wyniku postępowania, chyba że przetarg został unieważniony
z przyczyn obciążających Zamawiającego.
8.3. Składający ofertę pozostaje nią związany przez okres 30 dni. Bieg terminu związania
ofertą rozpoczyna się następnego dnia po dniu wyznaczonym na otwarcie ofert.
8.4. Oferty należy złożyć na druku dołączonym do SIWZ.
8.5. Treść oferty należy zabezpieczyć w sposób uniemożliwiający łatwy dostęp do jej
zawartości
8.6. Oferta musi być podpisana przez osobę/y pełnomocne.
8.7. Ofertę należy złożyć w Sekretariacie Urzędu Gminy Leszno, nie później niż
w dniu 5 lipca 2011r. do godz. 1100
8.8. Oferty złożone po terminie nie będą otwierane.
8.9. Przed dniem wyznaczonym na składanie ofert Wykonawca ma prawo modyfikować
treść swojej oferty.
CZĘŚĆ III
 
9. Procedura otwarcia ofert i oceny ofert.
9.1. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 5 lipca 2011 r. o godz. 1115 w Sali
Konferencyjnej Urzędu Gminy Leszno – pok. Nr 32.
Przy otwarciu ofert mogą być obecni przedstawiciele Wykonawcy.
9.2. W czasie publicznego otwarcia ofert Zamawiający dokonuje:
1)      sprawdzenia nienaruszenia opakowania ofert,
2)      sprawdzenia terminu wpływu oferty,
3)      poinformowania Wykonawców jaką kwotę Zamawiający przeznaczył na finansowanie kredytu,
4)      otwarcia ofert oraz wyeliminowania ofert wycofanych,
5)      odczytania: nazwy oraz adresu Wykonawcy, ceny oferty i jej składników
(oprocentowanie, marża i prowizje).
9.3. W czasie części niejawnej, Zamawiający dokona sprawdzenia, czy oferta:
1)      pochodzi od uprawnionego Wykonawcy (koncesjonowanego),
2)      została podpisana przez pełnomocnika Wykonawcy,
3)      spełnia wymogi Prawa zamówień publicznych i SIWZ,
4)      nie zawiera błędów.
9.4. W przypadku stwierdzenia w ofercie błędów, Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, a w przypadku niedotrzymania tego terminu lub nie usunięcia wszystkich błędów Zamawiający odrzuci ofertę dotkniętą wadą.
9.5. O odrzuceniu oferty i jej przyczynach Zamawiający poinformuje Wykonawcę.
9.6. Oferty uznane za ważne, zostaną poddane ocenie w sposób opisany w SIWZ.
 
10. Kryteria oceny ofert.
10.1. Kryterium oceny - cena - 100%
10.2. Dla oceny porównywalności ofert oprocentowanie kredytu wg WIBOR 3M należy
 zapisać w ofercie z dnia 29 czerwca 2011 r.
 10.3. Marżę banku jako stałą wartość w okresie spłaty kredytu.
 10.4. Każda oferta będzie oceniona wg następującego wzoru:
 
CK = K (Sp + M) x 1,5 + K (Sp + M) + P
 
Gdzie: CK   – cena kredytu
            K    – kwota kapitału (kredytu)
            Sp    – stopa oprocentowania kredytu z notowań z dnia 29 czerwca 2011 r.
            M – marża
            P – prowizja przygotowawcza
            1,5 – okres karencji w spłacie rat
    10.5. Do liczenia odsetek we wzorze na cenę kredytu należy przyjąć - rok 360 dni, miesiąc              30 dni.
 
UWAGA: Podany wyżej wzór będzie wykorzystany wyłącznie dla oceny porównywalności ofert.
 
Prowizja banku nie może być wyższa od kwoty 3.000,00 zł
 
CZĘŚĆ IV
 
11. Ogłoszenie o wyniku przetargu.
11.1. Ogłoszenie o wyborze najkorzystniejszej oferty zamieszczone zostanie na stronie internetowej Gminy Leszno i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Leszno.
 Zamawiający potwierdzi te informacje pismem skierowanym do Wykonawcy, którego
 oferta okazała się najkorzystniejsza w treści, którego to pisma wezwie tego Wykonawcę do
 przesłania Zamawiającemu projektu umowy oraz wyznaczy miejsce, dzień i godzinę
 podpisania umowy.
 11.2. Umowa zostanie podpisana po uprawomocnieniu się wyboru najkorzystniejszej oferty.
 
12. Środki prawne przysługujące Wykonawcy.
12.1. Wykonawca, którego interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może
doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Prawo
zamówień publicznych, przysługują prawa opisane w Dziale VI ustawy Prawo
zamówień publicznych.
 
 
Załączniki:
1)      Wzór oferty
2)      Oświadczenie oferenta o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.                                                                                                                                
 
 
 
 
Sporządziły:
Agnieszka Kołnierzak
Urszula Jeziorska
 
 
 
Zatwierdził:
 
               
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załącznik nr 1
 
 
 
 
O F E R T A    P R Z E T A R G O W A
 
Ja, niżej podpisany/a    ................................................................................................................
działając w imieniu i na rzecz ......................................................................................................
.......................................................................................................................................................
/nazwa i adres banku/
w odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na usługę bankową związaną
z udzieleniem Gminie Leszno długoterminowego kredytu w kwocie 435.048,00 zł z przeznaczeniem na finansowanie planowanego deficytu gminy na realizację zadania pn. „Budowa kanalizacji do miejscowości Zaborówek”
Ofertuję:
  1. Realizację usługi bankowej na warunkach opisanych w SIWZ
  2. Wyrażam zgodę na:
      1) rozpoczęcie spłaty kredytu od 20 marca 2013 r. i rozłożenie spłaty kredytu na 8
      rat  kwartalnych (WIBOR 3M)
      2) postawienie kredytu do dyspozycji Zamawiającego w lipcu 2011 r.
  1. Cenę kredytu, wyliczoną wg wzoru zapisanego w części III pkt. 10.3 SIWZ określam na kwotę ……………………… zł.
      Na cenę kredytu składa się:
- oprocentowanie kredytu …………….….. p.p. (z notowań z dnia 29 czerwca 2011r.),
      - marża banku …………………..…… p.p. (niezmienna w okresie spłaty kredytu)
      - prowizja przygotowawcza ……………………………………….... zł.
  1. Oświadczam, że:
      1) zapoznaliśmy się ze SIWZ i nie wnosimy żadnych uwag i zastrzeżeń do jej treści
      oraz do dokumentów potwierdzających możliwości spłaty kredytu.
      2) spełniamy warunki zapisane w art. 22 ustawy P.z.p.
      3) nie podlegamy wykluczeniu z postępowania z tytułu przesłanek zapisanych w art. 24 ustawy P.z.p.
  1. Po zawiadomieniu o wyborze naszej oferty w ciągu 3 dni doręczymy Zamawiającemu projekt umowy wraz z regulaminem, a po uprawomocnieniu się decyzji wójta
    o wyborze naszej oferty stawimy się do podpisania umowy.
  2. Uważamy się za związanych niniejszą ofertą 30 dni od upływu terminu składania ofert.
Załącznikami do niniejszego formularza stanowiącymi integralną część oferty są:
1)      ............................................                          
2)      ............................................                          
3)      ............................................                          
 
 
 
 
 
 
Załącznik Nr 2
do oferty
 
 
Nazwa Wykonawcy..........................................................................
 
Adres Wykonawcy...........................................................................
 
 
 
OŚWIADCZENIE
 
 
 
Oświadczamy na podstawie art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych , że:
 
1)      posiadamy uprawnienia do wykonania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
 
2)      posiadamy wiedzę i doświadczenie,
 
3)      dysponujemy odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
 
4)      znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
 
 
 
 
                                                             ................................., dn ...........................................                                                      
                                                                      ......................................................
                                                                   (podpis upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy)
 


 
Załącznik Nr 3
do oferty
 
 
Nazwa Wykonawcy..........................................................................
 
Adres Wykonawcy...........................................................................
 
 
OŚWIADCZENIE
 
Oświadczamy, że:
 
nie podlegamy wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
 
 
 
 
 
 
                                                      ................................., dn ...........................................        
                                                                           
                                                          ......................................................
                                                         (podpis upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy)
Wytworzył:
Agnieszka Kołnierzak
Udostępnił:
Agnieszka Kołnierzak
(2011-06-22 15:09:24)
Ostatnio zmodyfikował:
Agnieszka Kołnierzak
(2011-06-22 15:11:00)