Zgoda na budowę/przebudowę zjazdu z drogi gminnej
WNIOSEK O WYDANIE ZGODY NA BUDOWĘ/PRZEBUDOWĘ ZJAZDU Z DROGI GMINNEJ
Złożenie wniosku nie upoważnia do zajęcia pasa drogowego. Zajęcie pasa bez zezwolenia Zarządcy drogi, z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w decyzji lub o powierzchni większej niż określona w decyzji, Zarządca wymierzy w drodze decyzji administracyjnej, karę pieniężną w wysokości 10-krotności opłaty ustalonej zgodnie z art. 40 ustawy o drogach publicznych.
Za zajęcie pasa drogowego uiszcza się jednorazową opłatę na podstawie art. 40 ustawy o drogach publicznych.
Procedura uzyskania zgody na budowę zjazdu z drogi gminnej:
1. uzyskanie zgody na lokalizację zjazdu w pasie drogi (wniosek). Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku w Urzędzie.
Zgoda na lokalizację zjazdu nie jest zezwoleniem na budowę zjazdu.
Załączniki do wniosku:
1. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem lokalizacji zjazdu
2. zezwolenie na wycinkę drzew będących w kolizji do lokalizacji zjazdu.
Zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów, innych niż wymienione wyżej.
2. uzyskanie zgody na zajęcie pasa w celu prowadzenia robót (wniosek). Wniosek należy złożyć minimum 14 dni przed planowanym zajęciem pasa.
Załączniki do wniosku:
1. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczeniem lokalizacji urządzenia
2. przyjęcie zgłoszenia robót do organu budowlanego
4. kopia decyzji zezwalającej na lokalizację urządzenia
5. pełnomocnictwo udzielone przez inwestora wraz z kopią potwierdzenia dokonania opłaty skarbowej z tyt. udzielonego pełnomocnictwa.
6. harmonogram robót jeżeli prace będą trwały dłużej niż jeden dzień
Zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów, innych niż wymienione wyżej
DRUK DO POBRANIA - Wniosek o zgodę na lokalizację zjazdu - wersja Word
DRUK DO POBRANIA - Wniosek o zgodę na lokalizację zjazdu - wersja PDF
DRUK DO POBRANIA - Wniosek na zajęcie pasa w celu budowy zjazdu - wersja Word
DRUK DO POBRANIA - Wniosek na zajęcie pasa w celu budowy zjazdu - wersja PDF
Miejsce złożenia dokumentów: Sekretariat Urzędu Gminy (pokój nr 30)
Jednostka odpowiedzialna: Inspektor ds. komunalnych (pokój nr 18) tel. 22 725 80 05 wew. 114
Tryb odwoławczy: W przypadku odmowy wydania decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie przy ul. Kieleckiej 44 za pośrednictwem Wójta Gminy Leszno w ciągu 14 dni od dnia jej doręczenia.
Podstawa prawna: uchwała Rady Gminy Leszno z dnia 24 kwietnia 2019 r. Nr IX/57/2019, art. 39 i 40 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U z 2018 r. poz. 2068 ze zm.) oraz §77, §79 oraz §113 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124)
Bank Spółdzielczy w Sochaczewie
Nr: 89 9283 0006 0025 8629 2000 0010