UCHWAŁA NR XL/209/2005

RADY GMINY LESZNO

z dnia 11 lutego 2005r.

 

W sprawie: uchwalenia budżetu gminy na 2005 r.

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 Ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001r.  Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) i art.109, 122, 124 i 128 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. Nr 15 z 2003r, poz. 148 z późn. zm.) oraz art. 400 ustawy o ochronie środowiska (Dz. U. z 2001r. Nr 62 poz. 110 z późn. zm.)  Rada Gminy Leszno uchwala, co następuje :

 

§ 1.

 

1.      Ustala się dochody budżetu gminy ogółem w wysokości 13.473.520 zł., zgodnie z załącznikiem nr 1.

2.      Dochody ustalone w ust. 1 obejmują :

-         dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie ustawami w wysokości 1.153.501 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1a,

-         dochody związane z realizacją zadań bieżących realizowanych przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w kwocie 12.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 1b; 

-         dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 113.390 zł;

§ 2.

 

1.      Ustala się wydatki budżetu gminy ogółem w wysokości 14.467.725 zł., zgodnie z załącznikiem nr 2.

2.      Wydatki ustalone w ust. 1 obejmują :

-         wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie ustawami w wysokości 1.153.501 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2a,

-         wydatki związane z realizacją zadań bieżących realizowanych przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej w kwocie 12.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2b

-         wydatki z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 113.390 zł.

§ 3.

 

1.  Uchwala się deficyt budżetu gminy w wysokości 994.205 zł.

2. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 465.601 zł na spłatę otrzymanych pożyczek i kredytu w  latach ubiegłych, w  wyniku czego niedobór budżetu wynosi 1.459.806  zł.

3.  Źródłem sfinansowania niedoboru budżetu gminy ustalonego w pkt. 2  są:

     - przychody z zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w kwocie 808.724 zł,

     - przychody z planowanego do zaciągnięcia kredytu bankowego na rynku krajowym w
        kwocie 107.830 zł na finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków
       pochodzących z budżetu Unii Europejskiej;   

   -  przychody z planowanej do zaciągnięcia pożyczki z WFOŚiGW w kwocie 300.000 zł,

   -  przychody z innych rozliczeń krajowych z wolnych środków na rachunku bieżącym gminy wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 243.252 zł.

4.  Zestawienie przychodów i rozchodów związanych z finansowaniem niedoboru budżetu

     gminy zawiera załącznik nr 3.

 

§ 4.

 

Prognozę długu gminy na dzień 31.12.2005 i lata następne stanowi załącznik nr 4.

 

§ 5.

 

Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 20.000  zł.

 

§ 6

 

Ustala się wydatki inwestycyjne w kwocie  2.145.686  zł zgodnie z załącznikiem nr 5.

 

§ 7.

Określa się wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi zgodnie z załącznikiem nr 6.

 

§ 8.

Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych zgodnie z załącznikiem nr 6a.

 

§ 9.

 

Ustala się plan przychodów i wydatków zakładu budżetowego – Gminnego Zakładu Wodociągów i Kanalizacji, zgodnie z załącznikiem nr 7.

 

§ 10.

 

Ustala się plan dotacji dla samorządowych instytucji kultury, zgodnie z załącznikiem nr 8.

 

§ 11.

 

Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem nr 9.

 

§ 12.

 

Ustala się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie 17.056  zł zgodnie z załącznikiem nr 10.

 

§ 13.

 

Upoważnia się Wójta Gminy do :

1.      dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.

2.      przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków kierownikom jednostek organizacyjnych gminy.

3.      spłat zobowiązań gminy z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

 

§ 14.

 

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

 

§ 15.

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i obowiązuje w roku budżetowym 2005 oraz podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.