Usługi - 544847-2019

18/11/2019    S222    Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta 

Polska-Leszno: Usługi związane z odpadami

2019/S 222-544847

Ogłoszenie o zamówieniu

Usługi

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/24/UE

Sekcja I: Instytucja zamawiająca

I.1)Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Leszno
Adres pocztowy: al. Wojska Polskiego 21
Miejscowość: Leszno
Kod NUTS: PL913
Kod pocztowy: 05-084
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Agnieszka Kołnierzak
E-mail: akolnierzak@gminaleszno.pl
Tel.: +48 227258005
Faks: +48 227258552

Adresy internetowe:

Główny adres: https://www.leszno.bipgminy.pl

I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://www.leszno.bipgminy.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://www.epuap.gov.pl/wps/portal
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które nie są ogólnodostępne. Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne

Sekcja II: Przedmiot

II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:

Gospodarka odpadami komunalnymi na terenie Gminy Leszno

Numer referencyjny: IZF.271.1.18.2019
II.1.2)Główny kod CPV
90500000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:

I część – Odbieranie, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Leszno, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z PSZOK, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów: recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji; II część – Odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Leszno. Odpady komunalne z dwóch kontenerów, typ otwarty o pojemności 7 m3 oraz odpady segregowane.

II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do wszystkich części
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Leszno

Część nr: 1
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90511000
90512000
90513100
90533000
90514000
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL913
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Gmina Leszno

II.2.4)Opis zamówienia:

Odbieranie, transport i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Leszno, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z PSZOK, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów: recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia składowania masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Przewidywane ilości poszczególnych frakcji odpadów do transportu, odebrania i zagospodarowania wskazane są w załączniku nr 1 – formularz oferty.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2020
Koniec: 31/12/2020
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

Nie dotyczy

II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:

Odbiór, wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Leszno

Część nr: 2
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
90511000
90512000
90513200
90533000
90514000
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL913
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Teren za Urzędem Gminy w Lesznie

II.2.4)Opis zamówienia:

Zakres usługi będzie obejmował odbiór, wywóz i zagospodarowanie:

Odpadów zmieszanych komunalnych o kodzie 20 03 01 – niesegregowane (zmieszane) określone według Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 9.12.2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz.U. 2014 poz. 1923) z 2 kontenerów, typ otwarty o pojemności 7 m3 oraz odpadów segregowanych gromadzonych w następujący sposób: – pojemnik 1 100 l (bóbr) – odpady metali, w tym odpady opakowaniowe z metali, odpady tworzyw sztucznych, w tym odpady opakowaniowe tworzyw sztucznych,

– pojemnik 1 100 l (bóbr) – odpady z papieru, w tym tektury, odpady opakowaniowe z papieru i odpady opakowaniowe z tektury;

— pojemnik 120 l – odpady ze szkła, w tym odpady opakowaniowe ze szkła,

– pojemnik 120 l – odpady ulegające biodegradacji, ze szczególnym uwzględnieniem bioodpadów.

II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/01/2020
Koniec: 31/12/2020
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe

Nie dotyczy

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:

I Część

Wykonawca spełni warunki, jeżeli wykaże, że:

1) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Leszno w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z kodami zawartymi w Ustawie z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach: zgodnie z kodami ze SIWZ,

2) Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualne zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub aktualne pozwolenie zintegrowane na przetwarzanie odpadów wydane w trybie ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) w zakresie odpadów o kodach wymienionych poniżej:

Zgodnie z kodami ze SIWZ

3) posiada aktualny wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami BDO prowadzonego przez właściwego Marszałka Województwa na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn.zm.),

4) posiada wpis do Rejestru przedsiębiorców i organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, jako zbierający zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (zgodnie z ustawą z dnia 11.9.2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. 2018 poz. 1466).

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi być spełniony w całości, przez co najmniej jeden podmiot.

II Część

Wykonawca spełni ww. warunek, jeżeli wykaże, że:

1) posiada aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Wójta Gminy Leszno w zakresie odpadów objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z kodami zawartymi w Ustawie z dnia 13.9.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach:zgodnie z kodami ze SIWZ,

2) posiada aktualne zezwolenie na przetwarzanie odpadów lub aktualne pozwolenie zintegrowane na przetwarzanie odpadów wydane w trybie ustawy z dnia 14.12.2012 r. O odpadach (Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) w zakresie odpadów zgodnie z kodami ze SIWZ,

3) posiada aktualny wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami BDO prowadzonego przez właściwego Marszałka Województwa na podstawie art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.).

III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

I Część

Wykonawca spełni warunki, jeżeli wykaże, że:

1) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum

1 800 000,00 PLN (słownie: milion osiemset tysięcy zł), udokumentowane informacją banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert,

2) posiada dokumenty potwierdzające, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności

Cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 1 800 000,00 PLN (słownie: milion osiemset tysięcy zł).

II Część

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

I Część

1) wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie min. 2 usługi polegające na odbiorze odpadów komunalnych z posesji od mieszkańców w sposób ciągły przez okres minimum 8 miesięcy.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w/w warunek musi być spełniony w całości, przez co najmniej jeden podmiot,

2) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, spełniającym wymagania określone przepisami Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11.1.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i dysponuje niezbędnymi do wykonania zamówienia narzędziami i urządzeniami tj. co najmniej:

a) 2 pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki) na potrzeby niniejszego postępowania, posiadające system GPS;

b) 2 pojazdami przystosowanych do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych na potrzeby niniejszego postępowania, posiadające system GPS,

Wymagana przez Zamawiającego minimalna norma emisji spalin dla sprzętu transportowego określonego w pkt a) i b) przeznaczonego do realizacji przedmiotu zamówienia to EURO III. Zamawiający dopuszcza użycie sprzętu transportowego z wyższymi normami do EURO VI.

Wszystkie te pojazdy muszą być w dyspozycji Wykonawcy, winny być trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny być zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiadać aktualne badania techniczne i świadectwa dopuszczenia do ruchu;

c) udostępnienie aplikacji lub innego środka komunikacji przez Wykonawcę w celu przyznania dostępu do obsługi systemu GPS w celu możliwości śledzenia trasy przejazdu śmieciarek w siedzibie Zamawiającego w czasie rzeczywistym. Dostęp może zostać przyznany przez nadanie nazwy użytkownika i hasła wybranym pracownikom Urzędu Gminy w Lesznie (minimum dla dwóch pracowników Urzędu Gminy);

d) dysponowania bazą magazynowo-transportową, do której posiada tytuł prawny, usytuowaną na terenie Gminy Leszno lub w odległości nie większej niż 60 km od granicy tej gminy oraz dysponowania na terenie bazy magazynowo-transportowej urządzeniami do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych przed transportem do miejsc przetwarzania.

II Część

Wykonawca spełni warunki, jeżeli wykaże, że:

1) posiadają wiedzę i doświadczenie, tj. wykonali w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie min. 2 usługi realizowane w gminach lub miastach polegające na wywozie nieczystości stałych (komunalnych, niesegregowanych) w kontenerach typu otwartego o pojemności nie mniejszej niż 7 m3 oraz odpadów segregowanych w workach lub pojemnikach.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ww. warunek musi być spełniony w całości, przez co najmniej jeden podmiot;

2) dysponują odpowiednim sprzętem w celu realizacji zamówienia minimum dwoma samochodami przystosowanymi do wywozu nieczystości stałych z możliwością wymiany pojemników typu otwartego o pojemności 7 m3 pustych na zapełnione i odwrotnie oraz minimum czterema kontenerami typu otwartego o pojemności 7 m3, minimum czterema pojemnikami o pojemności 1 100 l, minimum czterema pojemnikami o pojemności 120l;

3) dysponują jednym pojazdem przystosowanym do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych na potrzeby niniejszego postępowania.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

Wymagana przez Zamawiającego minimalna norma emisji spalin dla sprzętu transportowego przeznaczonego do realizacji przedmiotu zamówienia to EURO III. Zamawiający dopuszcza użycie sprzętu transportowego z wyższymi normami do EURO VI.

III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:

Termin realizacji zamówienia od dnia 1.1.2020 r. do dnia 31.12.2020 r.

W razie braku możliwości rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia w ramach przedmiotowego postępowania w wymaganym terminie z przyczyn formalnych, związanych np. z wymogami obowiązujących przepisów prawnych związanych z procedurą przetargową lub ewentualnego odwołania, Zamawiający dopuszcza dokonanie zmiany terminu rozpoczęcia realizacji zamówienia, tj. od daty podpisania umowy na kolejne 12 miesięcy.

III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
Numer ogłoszenia w Dz.Urz. UE – OJ/S: 2019/S 077-183638
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 19/12/2019
Czas lokalny: 10:00
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofert
Data: 19/12/2019
Czas lokalny: 10:15
Miejsce:

Sala konferencyjna Urzędu Gminy w Lesznie – sala nr 32

Informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia:

Otwarcie ofert jest jawne

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:

Październik–listopad 2020 r.

VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
VI.3)Informacje dodatkowe:

Nie dotyczy

VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
VI.4.3)Składanie odwołań
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
13/11/2019